Aviseringar
Rensa alla

Vilka böcker tycker ni om och varför?


seasaw

erlend loes "naiv. super" ligger mig varmt om hjärtat, så lättsam och roande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

femtio nyanser av honom

Don't let genus se dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar Processen. Dystra berättelser som Dold text: slutar dåligt är bra.


   
SvaraCitera
mynona

Författare: Anne Rice och Kaori Yuki. Jag läser allt jag får.

Specifikt av dem:

Nattens furste, på grund av dess intensitet och språk.

Godchild, på grund av dess balans mellan nattsvart gotik och lättsam attityd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Krigarhjärta! Har läst många jag gillat men tenderar att glömma

lol, just det. den skulle jag ju läsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Don't let genus se dig.

Hoho [blush] Nä, tycker människor som läser sådan fulkultur och allmänt vidrig "litteratur" lika gärna kan låsa in sig själva i en frysbox.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gillar:
Image
Pga intressant repotagearbete, alltid aktuell och lagom torrt skrivet, med sarkastiska pikar.
Image
Fin biografi, känslomässigt komplett och gripande. Handlar om Nancy Spungen (dåvarande flickvän till Sid Vicious) som var helt batshit crazy utan att någon visste varför.
Image
Väcker många tankar och är allmänt intressant.

är fler, skriver om jag kommer på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Hoho Nä, tycker människor som läser sådan fulkultur och allmänt vidrig "litteratur" lika gärna kan låsa in sig själva i en frysbox.

Som en lämplig metafor för att vara fastfrusen i stenåldersmässiga, sunkiga värderingar?


   
SvaraCitera

Här är en grymt vacker bok.
Den boken gillar jag för den har så trevliga bilder att titta på ^^
Sedan kanske man lär sig någonting med om man orkar läsa vad som står i boken..

Image​​​


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

femtio nyanser av honom

Jag har länge velat läsa den! Mitt intresse sporrades ännu mer av att några i min sexologikurs inkluderade den i en redovisning. Har seriöst funderat på att skapa en bokcirkeltråd om den här på UM. Ska fan göra det när jag hinner. [crazy] Påminn mig!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Don't let genus se dig.

g*nus:

Hoho Nä, tycker människor som läser sådan fulkultur och allmänt vidrig "litteratur" lika gärna kan låsa in sig själva i en frysbox.

Vill ju mest läsa den i mån om att se ifall den är lika bisarr som den verkar. Förväntar mig mest ofrivillig humor i form av underliga beskrivningar ("min inre gudinna dansar salsa och vickar på höfterna!").

Ögon i en plåthink:

Jag har länge velat läsa den! Mitt intresse sporrades ännu mer av att några i min sexologikurs inkluderade den i en redovisning. Har seriöst funderat på att skapa en bokcirkeltråd om den här på UM. Ska fan göra det när jag hinner. Påminn mig!!!

Jag är på! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

Vill ju mest läsa den i mån om att se ifall den är lika bisarr som den verkar. Förväntar mig mest ofrivillig humor i form av underliga beskrivningar ("min inre gudinna dansar salsa och vickar på höfterna!").

För mig synes det vara glorifierat tantsnusk för 2010-talet.


   
SvaraCitera

Chi Huang Ti:

Vill ju mest läsa den i mån om att se ifall den är lika bisarr som den verkar. Förväntar mig mest ofrivillig humor i form av underliga beskrivningar ("min inre gudinna dansar salsa och vickar på höfterna!").

Jag vill läsa den för att analysera den lite kanshi, eller åtminstone sätta på pränt hur sjukt insane den sannolikt är. Har fått delar av den berättade för mig, och de är helt sinnes. [crazy]


   
SvaraCitera