Aviseringar
Rensa alla

Vilka delforumsförändringar tycker du är motiverade? Hojta här!


Ämnesstartare

Föreningen Vi Som Har Makten kommer i en inte alltför avlägsen framtid se över vilka delforum som kan slås ihop med andra delforum, vilka delforum på sidan som eventuellt är överflödiga, vilka nya delforum som kan tänkas nödgas, och så vidare, varpå en del förändringar kommer klubbas igenom.

I den här tråden kan man tycka saker gällande detta, om man så önskar.

Vilka forum kan slås samman med vilka, och under vilka namn?
Vilka delforum tycker ni nödgas?
Vilka delforum vill ni se på sidan?

Et cetera.


   
Citera

Ett Incestforum?


   
SvaraCitera

så länge ni inte tar bort homo forumet och jag tänker inte diskutera det igen så är jag med på allt ni bestämmer...


   
SvaraCitera

tycker tvärtom mot qazed, men jag är bara fejkbög så kan va drf jag ej ser mening med det.


   
SvaraCitera
Åtta

Blivande_japan:

tycker tvärtom mot qazed, men jag är bara fejkbög så kan va drf jag ej ser mening med det.


   
SvaraCitera

Ta bort

Homoforumet - Sexualitet som sexualitet, varför ska vissa få mer plats än andra?

Drogforumet - Kan appliceras i politiska forumet då det klart och tydligt är en fråga som rör politik och samhälle.

Slå ihop

Dator- TV-spel med Kortspel, Sällskapsspel och Lekar - De borde kunna slås ihop under någon gemensam rubrik. Jag har ont om kreativitet just nu dock.

Mobbning och Misshandel med Motgångar och Problem -
Mobbning och Misshandel känns som några sorters motgångar och problem.

Ändra

Kanske ändra Bank och Sparande till "Ekonomi".


   
SvaraCitera

Ta bort:
Homo och bisexualitet
Drogdebatt
Missbruk och rehabilitering
Vapen och militär

Jag vet inte om det är nödvändigt att ta bort, men att det existerar ett helt delforum ägnat åt hygien får mig alltid att tänka "[confused]"

alternativt samla ihop samtliga kategorier under forum plus och forum x som "seriöst forum" respektive "klotter"

Önskemål och synpunkter kan byta namn till "skapa inte din första tråd här, idiot"


   
SvaraCitera

Marmoth:

Homoforumet - Sexualitet som sexualitet, varför ska vissa få mer plats än andra?

det hsr ingrnting med mer plats att göra och si då fall kan man se alla andra sexforum som hetronormativa vilket ger oss mindre plats
dels så är um en plattform för att acceptera sig själv och för unga som inte är normativa att hitta ett diskussionsforum. det är tramsigt att prata om att man exkluderar iom ett delforum väldigt få hbt människor tycker så utan man känner sig snarare inkluderad.

Liebestraum:

Homo och bisexualitet

Åtta:

Blivande_japan: tycker tvärtom mot qazed, men jag är bara fejkbög så kan va drf jag ej ser mening med det.

Blivande_japan:

tycker tvärtom mot qazed, men jag är bara fejkbög så kan va drf jag ej ser mening med det.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det är tramsigt

Förstod knappt hälften av det du skrev, men jag la inte ner speciellt mycket tid på att läsa din meningsuppbyggnad så jag kanske får skylla mig själv.

Oavsett vad så står jag fast vid min åsikt. Varför ska homosexuella ges extra plats? Och sen när är UM ett uttalat forum för "icke normativa"? Bara möjligheten att kunna vara anonym (vilket man kan på UM) bidrar till att man kan vara "icke normativ". Det behövs ingen speciell forumsdel för det.

Om du argumenterar för att HBT-personer ska ges en egen forumdel kan jag argumentera för att Vänsterradikala bör få sin egen forumsdel så att man slipper se deras ständiga upprepande moraltjat i vanliga "Politik och Samhälle". Eller att alla bloggare ska få sin egen forumsdel.

Forumsdelar är till för att avgränsa stora ämnesområden. Trådar är till för specifika frågor. Sexualitet räcker gott och väl både för hetero och hbt.


   
SvaraCitera

Marmoth:

UM ett uttalat forum för "icke normativa"?

mer att det i praktiken är så

Marmoth:

argumentera för att Vänsterradikala bör få sin egen forumsdel så att man slipper se deras ständiga upprepande moraltjat i vanliga "Politik och Samhälle". Eller att alla bloggare ska få sin egen forumsdel.

åsiker och sexualitet kan man inte jämföra nej

Marmoth:

Forumsdelar är till för att avgränsa stora ämnesområden. Trådar är till för specifika frågor. Sexualitet räcker gott och väl både för hetero och hbt.

men det är ju en forumdel som används ofta mer än sexforumet (förutom sexdagboken)


   
SvaraCitera

qazedctgb:

åsiker och sexualitet kan man inte jämföra nej

Precis. Åsikter aningen mer intressant än någon random människas sexualitet. Sexualitet = careface.


   
SvaraCitera

Tycker fortfarande att hbt-forumdelen ska strykas. Den är en skymf.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

qazedctgb:

åsiker och sexualitet kan man inte jämföra nej

Varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tycker fortfarande att hbt-forumdelen ska strykas. Den är en skymf.

Jag har börjat vackla i den frågan, åt va' kvar-hållet. Är ambivalent...

Hampie:

Hampie

Du skrev i den förra diskussionstråden behandlande homo- och biforumet att du ville att det skulle vara kvar, men ämnade skriva en längre utläggning behandlande detta när tid och ork skulle infinna sig. Om du, närhelst det skulle vara, skulle få lust att delge vad du tänkte på då läser jag gärna!


   
SvaraCitera

Nachac:

Varför inte?

sexualitet är ingen åsikt men det är en annan diskussion...

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Marmoth:

Precis. Åsikter aningen mer intressant än någon random människas sexualitet. Sexualitet = careface.

jag antar att andra forumdelar inte intresserar dig. gör med det som du gör med dom strunta i det...


   
SvaraCitera

Marmoth:

Ta bort

Homoforumet

Liebestraum:

Ta bort:
Homo och bisexualitet

Nachac:

Tycker fortfarande att hbt-forumdelen ska strykas.

[y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Marmoth:

Mobbning och Misshandel känns som några sorters motgångar och problem.

[y]


   
SvaraCitera