Aviseringar
Rensa alla

Vilka djur har ni sett i det vilda?


Smilen
Ämnesstartare

Vad är det för djur som ni har sett i det vilda?

Jag har sett älg, rådjur och såklart insekter. Grävling har jag sett.

jag har aldrig sett en räv


   
Citera
Algot

har sett rådjur såklart, tror inte att jag har sett älg, trots att min pappa är jägare lol. Räv har jag sett 🙂


   
SvaraCitera

Rådjur såklart bor ju ibland på landet, det samma med älgar (både på långt och nära håll) och rävar. Har till och med stött på en rävunge när jag var ute en gång. Sedan har jag stött på andra djur som harar, renar, bävrar och grävlingar.


   
SvaraCitera

Har nog sett det mesta


   
SvaraCitera

Vilt har ja ente sett mycke, typ bara rådjur, hjortar och alla vanliga djur såklart. Dock såg ja en orm i arizona, venne va de va för nån


   
SvaraCitera

Alligator

alligator.png


   
SvaraCitera

en gångs såg jag en aborre och en ål


   
SvaraCitera

Minecraft endermen


   
SvaraCitera

Har nog sett det mesta av vilda djur i Sverige. Har dock aldrig sett björn eller varg i det vilda.
Annars har jag sett de flesta fåglarna örnar, tjädrar osv... har sett ormar, lodjur, grävlingar, rävar, vildsvin, rådjur, hjortar, älgar, bävrar, ekorrar, mullvadar, harar, råttor, möss, mårdar,  typ allt förutom björn och varg då. Juste, järv har jag inte heller sett.
Sen finns det väl tamdjur som blivit vilda, som smitit eller så, dessa har jag väl inte sett då. Men av standarddjuren så har jag sett de flesta faktiskt.
Trodde det var en varg när jag var uppe i Norrland en gång för några år sen, men det verkar som om det var en hund som smitit som sprang på grusvägen mitt ute i ingenstans mitt i natten.


   
SvaraCitera

Älg, grävling, räv, rådjur, igelkott, ren, snigel och en och annan fågel


   
SvaraCitera

älg, räv, huggorm, havsörn utanför huset, lappuggla, tornfalk, ormvråk, blå kärrhök, brun kärrhök, hjort, ren, rådjur, 
detta var ett litet urval


   
SvaraCitera

Älg, Räv, Grävling, Rådjur, Lodjur, Huggorm, Snok, Vildsvin, Korp, Ren, Kopparorm + ödlor. 
(Massa hökar/vråkar såsom Julia nämnde man kan inte deras namn Rodnar). 


   
SvaraCitera

Glömde blåval och tumlare. 


   
SvaraCitera

Människa o.O


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Ekorrar, älgar, rådjur och ormar. 


   
SvaraCitera