Aviseringar
Rensa alla

Vilka färger i din inredning?


Ämnesstartare

Bell:

Åh, vill flytta till egen lägenhet och fixa till det. Nununu[cry]

Det jobbiga med hyresrätt är dock att man inte kan ändra exakt som man vill om man inte vill böta när mans ska flytta, man har ju mer valmöjligheter i en bostadsrätt.


   
SvaraCitera

Jag älskar FÄRG! Så lila, orange, blått, rött, gult, grönt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inreder inte, tar bara ej in fula saker där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoopnotica:

Jag älskar FÄRG! Så lila, orange, blått, rött, gult, grönt...

Kul med folk som gillar färg i sin inredning.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Vilka färger inreder du ditt rum/din lägenhet i?

Basfärgen är vitt och svart (nytt är ju högglansigt)
Sen så är det färgrika genom de mer lättombytliga sakerna som textilier (gardiner, sängkläder, filtar, kuddar mm) och sen dekorera med prylar möbler man tycker är snyggt och "passar/hör till". Man kan visserligen måla/tapetsera några fondväggar för att bryta av det svarta och vita så det inte det bar blir vitt precis överallt.

Övervåning

Kök: väldigt vitt. trätakpanel och väggar är vitmålade. Skåpsluckorna är redan vita. Tapetserade en vägg med stora rosenmönster som är brunt och bakgrunden är i skimrigt guld.

Hall: Vitt..[rolleyes] sitter ihop med köket typ.

Vardagsrum: Vitt... men en öppning med list är svartmålad sen är det en annan vägg tapetserad med afrikansk krokodilsskins-mönster...ja, men det är snyggt iaf. Tv möbler i vitt.. och svarta högglansiga luckor iaf.

Nederbotten

Sovrum: Vitt.. men sen en vägg med målat rödlöks/plommonlila som är skön att stirra på om natten. Lila jättelånga gardiner. Ja, vitt och lila.

Sovrum/datorrum: Vitt... ja och så en mörkgrå (varm) vägg. Sen är kontorsmöblerna i trä (typ valnötsfärg).

Badrum och wc-rum: Skall göras om snart.. skitfult nu iafl.
Tvättstuga/klädvårdsrum: Eh.. också ett projekt snart, också skitfult nu.

Nyinflyttad.. gardiner är inte uppsatta förutom i sovrummet meeen, ja. Sånt kommer väl upp snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pale Enchantress:

Det jobbiga med hyresrätt är dock att man inte kan ändra exakt som man vill om man inte vill böta när mans ska flytta, man har ju mer valmöjligheter i en bostadsrätt.

Fast du får ju ansöka om att tapetsera om, men du kanske menar något annat?


   
SvaraCitera

När jag får helt eget sen ska jag inreda min lägenhet i vitt, grått, svart och ljusrosa toner.


   
SvaraCitera

Jag utgår från min (nästintill) antika soffa och inreder i lila, blå, grön och turkos. och svart såklart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har lite mörkare toner överlag i ettan jag bor i. It's a bit on the dark side. Mörkröda, lite tunga gardiner, alla trämöbler är svart förutom ett par bokhyllor som är i mörkt trä. Soffan är beige-aktig och sängen en mörkare variant av beige. Parketten är lite mörkare än vanlig parkett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen aning, gillar beige tapeter men vill inte ha det överallt. Skulle vilja ha en fin fondvägg också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beiga, gröna, blommiga, ljusblåa, vita lite grekiskt på det hela. (okej kanske inte den gröna men jag gillar grönt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I mitt rum har jag en blå vägg och tre vita. Resten är brunt och svart och vitt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har många olika färger... huvudsaken är att det är mysigt för mig, inte att allt matchar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt rum är lila. men skulle vilja måla om det till vin rött.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vardags-/sovrummet har beige väggar med en blålila fondvägg som även den går i beige. Soffan och fotpallen är svart, säng och övriga textilier går i beige. Soffbord och TV-bord i vitt.

Köket har en svart/vit/grå fondvägg, resterande väggar vita, köksluckor i en obestämbar ljusgråblå nyans.

Hallen har samma beige tapeter som vardagsrummet och golven/golvlisterna är genomgående i ek.


   
SvaraCitera