Aviseringar
Rensa alla

Vilka ger ni julklappar till?


nöbby:
mamma, pappa, syster och bror samt till en av mina närmsta vänner om jag har kommit på någon sån där toppen-present som hon skulle tycka om.M

nöbby:
justja, min brors flickvän får också någon julklapp, fast jag och min syster brukar köpa något tillsammans till henne.J

vad är det med m:et o j:et, tänker på mj  finns det någon dold mening? eller är det för att en inlägget börjar på m o det andra på j :OO


   
SvaraCitera

Har tex plockat ihop en necessär med exfolieringshandskar, nagelfil, nagellack, body butter och lush-tvål till mamma ngn gång. Var för sig vore grejerna rätt tråkiga men tillsammans får de lite mer mening


   
SvaraCitera

pojkvän syskon föräldrar

lär iofs behöva ge en kompis julklapp också pga hon envisas jämt


   
SvaraCitera

oats:

vad är det med m:et o j:et, tänker på mj  finns det någon dold mening? eller är det för att en inlägget börjar på m o det andra på j :OO

Det sistnämnda, det är någon bugg så första bokstaven hoppar ner.


   
SvaraCitera

oats: hm, ska dra med mig andra, roligare o man kan hjälpa o lära varandra osv. har inga jätteambitiösa planer, men tänker sy sittunderlag utav uddastrumpor, sy vetekuddar, snida något föremål o måla dekormåleri på, brodera bibelord till de som tror, måla några små tavlor.. skulle vilja göra något lite mer avancerat som att smida eller snickra ihop något fast skulle nog inte gå så bra

Händig kvinna du, jävlar i min själ, Min enda recourse här vore att göra något i silvertejp liksom...

 Låter som jävligt bra idéer alltihopa, min mormor har "Herren är min herde, mig skall intet fattas" - är det en klassiker i brodyrsammanhangen?

oats: hahah underbart!

Tror han blir glad då, kan tänka mig hur min farmor typ gråter av skratt vid presentutdelningen också.  Hjärta


   
SvaraCitera

Blir äcklad av konsumtionen på jul och brukar inte direkt ge/få presenter alls. 
Brukar fira "minijul" med mina kusiner då vi brukar ge varandra ett biokort som vi sedan använder tillsammans i mellandagarna hehe. Det blir ju som om man köper sitt eget kort men det är ju roligt att få det i en kuvert Rodnar
Brukar ge min mamma choklad för hon är helt hooked på det. 
Min bror får typ godis eller ibland om han önskat sig något särskilt så får han det. 

ah i år ska jag väl köpa något till min kompis för hon ska fira jul med oss. hon är muslim och hatar julafton pga finns inget att göra då så well, ska introducera henne till min familjs ypperligt traditionsenliga julafton (eh).


   
SvaraCitera

kompisar jag gillar (inga jag ogillar)
ibland förälder, oftare farföräldrar
sällan syskon och ofta till pojkvän

ger inte en present om den inte känns meningsfull eller nyttig. vissa jular ger jag inga alls. ger ganska ofta saker jag tillverkat själv, men då är mina egna krav på kvalitet lite högre än vad de var på förskolans makaronkonst.


   
SvaraCitera

nöbby:

Det sistnämnda, det är någon bugg så första bokstaven hoppar ner.

åh läskigt!

dazed: Händig kvinna du, jävlar i min själ, Min enda recourse här vore att göra något i silvertejp liksom...

lätt att va händig i tanken, sen får man se hur det går :s 

dazed: Låter som jävligt bra idéer alltihopa, min mormor har "Herren är min herde, mig skall intet fattas" - är det en klassiker i brodyrsammanhangen?

tack! o pja, antagligen, har inte bra koll alls på bibelordbrodering, det enda jag någonsin broderat ät en kopia på ett keltisktmönster, men det ska nog gå att lära!  minns ett broderi typ ''herrens armar är så långa att det når ända ner till jorden''  farmor som berättade om det, att hon såg för sig ena jättelånga spaghetti armar

dazed: Tror han blir glad då, kan tänka mig hur min farmor typ gråter av skratt vid presentutdelningen också. Hjärta

så blir det intressant va du kan tänkas få som present utav honom nästa år!  blir säkert nån payback


   
SvaraCitera

svefnpurka: ganska ofta saker jag tillverkat själv, men nu är mina egna krav på kvalitet lite högre än vad de var på lågstadiets makaronkonst.

åh! är du något du tillverkat som klapp som du särskilt tyckt var skoj att tillverka?


   
SvaraCitera

oats: lätt att va händig i tanken, sen får man se hur det går :s

Sant men jag sätter tilltro för det är lättare att göra det till någon annans förmåga kanske

oats: tack! o pja, antagligen, har inte bra koll alls på bibelordbrodering, det enda jag någonsin broderat ät en kopia på ett keltisktmönster, men det ska nog gå att lära! minns ett broderi typ ''herrens armar är så långa att det når ända ner till jorden'' farmor som berättade om det, att hon såg för sig ena jättelånga spaghetti armar

Jag gillar det där Jesuscitatet som på engelska går något i stil med Get Behind med satan, schysst motivational posterkänsla på det.
Haha Hjärta

oats: så blir det intressant va du kan tänkas få som present utav honom nästa år! blir säkert nån payback

Ja man får räkna med något slags reaktion. Detta kan eskalera rejält.


   
SvaraCitera

de som råkar befinna sig kring julbordet och känner sig tvugna att ge mig något =))


   
SvaraCitera

oats: åh! är du något du tillverkat som klapp som du särskilt tyckt var skoj att tillverka?

nästan allt, tror jag. hade inte gjort det av tvång. har nog sytt och målat mest. förra året sydde jag en ny necessär åt min mamma; det var kul både för att jag var tvungen att arbeta på den i största hemlighetsmakeri och passa på att ta fram symaskinen medan hon inte var hemma, och för att resultatet blev sjukt bra och jag nöjd med någonting jag skulle ge bort.


   
SvaraCitera

Familjen, ibland.


   
SvaraCitera

dazed: Sant men jag sätter tilltro för det är lättare att göra det till någon annans förmåga kanske

hm hm, mycket möjligt

dazed: Jag gillar det där Jesuscitatet som på engelska går något i stil med Get Behind med satan, schysst motivational posterkänsla på det.

aa inget dumt citat

dazed: Ja man får räkna med något slags reaktion. Detta kan eskalera rejält.

får hoppas på det pga spännande : D


   
SvaraCitera

svefnpurka:
nästan allt, tror jag. hade inte gjort det av tvång. har nog sytt och målat mest. förra året sydde jag en ny necessär åt min mamma; det var kul både för att jag var tvungen att arbeta på den i största hemlighetsmakeri och passa på att ta fram symaskinen medan hon inte var hemma, och för att resultatet blev sjukt bra och jag nöjd med någonting jag skulle ge bort.

sant, vill man inte blir det inget av.  aha coolt, skulle nog inte klara av att sy en necessär pga det där med viljan o det verkar irätt svårt också, men ja att arbeta så där i smyg är riktigt skoj!


   
SvaraCitera