Aviseringar
Rensa alla

VILKA hamnade i Mikael elias GBG????


Icisis
Ämnesstartare

ME ME!!! jag kom in xD


   
Citera

INTE JAG !!! JAG KOM INTE IN [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Jag kom in i Malmö!


   
SvaraCitera

trodde gbg va dagbok först [sad]


   
SvaraCitera

mm, för det är så svårt att komma in på gymnasielinjer[rolleyes]


   
SvaraCitera

Fantastiskt! Du har fattat ett stort beslut som kommer att påverka din framtid i allra högsta grad; grattis!

...eller inte. Grattis, du har just köpt in dig i illusionen att din gymnasieskola har någon som helst relevans för någonting alls. Tack för att du slösat med våra skattepengar! Eftersom det är en friskola, som dessutom drivs som ett aktiebolag, du ska gå på kan du vara säker på att du får undervisning av högsta kvalitet.

Ja, där "kvalitet" betyder "vinstgivande" alltså. Det innebär att allt som är dyrt och "tråkigt" (undervisning och undervisningsmaterial) prioriteras ned, medan allt som kan tänkas locka "kunder" (gratis laptop, mat på restaurang och höga betyg utan ansträngning) prioriteras upp.

Men fortsätt du intala dig att du kommit in på en "bra" skola om det gör dig glad. Att resultaten sjunker som en sten medan betygen rusar uppåt som en raket, främst i friskolor och med start strax efter att det fria gymnasievalet infördes, är bara strunt vi inte ska bry oss om; du har ju kommit in på en eftertraktad skola som har hela 2,41(!) sökande per plats (det innebär att du är smartare än hela 58% av de andra sökande i år,) så du tillhör helt klart en liten men exklusiv elittrupp av blivande gymnasister!


   
SvaraCitera
Icisis
Ämnesstartare

^^smartare än hela 58%^^
Lol.I åttan hade jag IG i alla ämne förutom idrott och slöjd.Ingen aning hur jag kom till 250poäng i 9an xD!


   
SvaraCitera

...


   
SvaraCitera
Kimpas

Icisis:

ME ME!!! jag kom in xD

Fast alltså... där har dom ju inte ens hög integningspoäng? [zzz] Hoppas det var natur iaf...
Jag tror fortfarande Stockholm har högst generellt [ops] Hade iaf 295 i intagningsgräns när jag kom in på natur där.


   
SvaraCitera

Kimpas:

Jag tror fortfarande Stockholm har högst generellt Hade iaf 295 i intagningsgräns när jag kom in på natur där.

cool kille 17 år


   
SvaraCitera

köttfärssås:

cool kille 17 år

asså köttis fattar du inte hur coola alla 16-åringar i denna tråd är????
sluta va ironisk kolla ba:

Icisis:

ME ME!!! jag kom in xD

Icisis:

Lol.I åttan hade jag IG i alla ämne förutom idrott och slöjd.Ingen aning hur jag kom till 250poäng i 9an xD!

Kimpas:

Jag tror fortfarande Stockholm har högst generellt Hade iaf 295 i intagningsgräns när jag kom in på natur där.


   
SvaraCitera

f1 dukktiga


   
SvaraCitera

Avundsjuk på how awesome ni är[y]


   
SvaraCitera

Jag också, woho 😀


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

f1 dukktiga


   
SvaraCitera