Aviseringar
Rensa alla

Vilka har rätt till det offentliga rummet?


Ämnesstartare

Mumble:

Ah, så du är en sån blind individ.

Åh, jag är så blind, åh, kan du låna mig dina ögon?

Du menar iallafall att det finns olika raser. Berätta om dessa raser.

The Weapons Dude:

Exakt, det finns inget som heter rasism!

Va. X)

Rasist är man om man delar in människor i raser och menar att ens ursprung har något att göra med vilka kvalitéer man har. Alltså att afrikaner är dummare än svenskar, muslimer är våldsamma och brottsliga, etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Exakt, det finns inget som heter rasism!

Det är det roligaste, vänsterfnask som wajnar om rasism, sen kan dom hävda att det inte finns raser, w00t liksom? Hur går det till? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Åh, jag är så blind, åh, kan du låna mig dina ögon?

Du menar iallafall att det finns olika raser. Berätta om dessa raser.

Jag tror faktist jag sparar mig själv besväret att förklara rasbegreppet för dig, om man är så insyltad i vänsterträsket att man inte längre tror att det finns raser, då är det tyvärr försent. Man behöver knappast vara raketforskare för att se att det existerar raser.


   
SvaraCitera

ALLA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Rasist är man om man delar in människor i raser och menar att ens ursprung har något att göra med vilka kvalitéer man har. Alltså att afrikaner är dummare än svenskar, muslimer är våldsamma och brottsliga, etc.

Men raser finns ju inte, det gör ju det hela irrelevant? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Men raser finns ju inte, det gör ju det hela irrelevant? 🙂

Va, nä. Man kan ju ändå anse att rasister är de som delar upp människor efter ursprung. Ser inte vad du menar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Man kan ju ändå anse att rasister är de som delar upp människor efter ursprung.

Du skrev ju nyss "vilka raser?", fattar du inte vad han menar eller? För du verkar ju göra det nu:

Anarkandi:

människor efter ursprung


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

storföretag har i praktiken vilka rättigheter som helst

storföretag har minst lika goa rättigheter som vanliga människor, Dold text: SKA DET VARA SÅ?!!!1 (dold caps, vet inte om jag får bete mig så som mod T___T)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatar reklam, borde inte vara tillåtet


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Är det rätt att storföretag har i praktiken vilka rättigheter som helst över det offentliga rummet, så länge de betalar, medans grafittiartister, konstnärer, musikanter, politiska aktörer och ideella föreningar inte har någon chans att hävda sig?

Vi borde folkomrösta om sånt här.

Anarkandi:

Hur ska små ekonomiska företag kunna hävda sig mot mer konkurenskraftiga företag som redan besitter ett kapital och dominerar reklammarknaden?

Hur ska sadelmakarna klara sig när Toyota redan besitter ett sånt kapital och dominerar transportmarknaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Vi borde folkomrösta om sånt här.

Instämmer.

alter ego:

Hur ska sadelmakarna klara sig när Toyota redan besitter ett sånt kapital och dominerar transportmarknaden?

Nah. Bättre exempel är Coca Cola som är så etablerad att inga andra företag har en chans, i princip. Ubuntu t.ex har inget kapital att investera i reklam eller för att etablera sig, även om ideen är jättebra.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Skulle ni kunna tänka er ännu mer reklam, om det innebar sänkt skatt?

Ja, utan tvekan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Ja, utan tvekan.

Hurså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det "offentliga rummet" borde säljas ut till högstbjudande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Missbrukare och hemlösa. [bigsmile]


   
SvaraCitera