Aviseringar
Rensa alla

Vilka job kan man få om man inte har gått i gymnasiet och har dåliga betyg?


Ämnesstartare

Just nu så går jag i sjuan och jag har inte  dom bästa betygen och jag är inte helt säker om jag vill gå på gymnasiet. hjälp?


   
Citera
Kneg
 Kneg

Toalettstädare på donken. 

Ska du inte gå gymnasiet för att du har kassa betyg i sjuan? Det är nians betyg som gäller när man ska börja gymnasiet inte sjuans, så det kan hända en hel del mellan de terminerna. Bara för att du har dåliga betyg nu betyder inte det att du ska hoppa gymnasiet. Man kan förändra sig själv och sina betyg. Men om du insisterar på att städa toaletter på McDonalds, så varsågod.


   
SvaraCitera

Bror, plugga. Om inte så ifall du har bra kontakter så kan du vilket jobb som helst, men bara ifall du har bra kontakter. Skolan räknas inte utan det är kontakterna som ger dig stora jobb


   
SvaraCitera

du kan jobba på snabbmat och espresso house inget annat du behöver utbildning för städning och allt sånt mitt tips gå ut skolan och 7:ans betyg är inget 9:ans är det viktiga


   
SvaraCitera

Dagis


   
SvaraCitera

Parkarbetare. Jag hoppade av gymnasiet eftersom jag var mobbad. Jobbar idag som parkarbetare i Göteborgs kommun. Det innebär att tömma soptunnor. Plocka skräp, Klippa gräs, Skotta snö samt lite mindre små underhåll. Kort sagt jag trivs med mitt jobb och skulle inte vilja göra något annat. Älskar att jobba utomhus Glad


   
SvaraCitera
Mumzel

Haha sjuan hade jag E i princip allt och i nian hade ja i princip C i allt, så mycket kan förändra.

Dessutom är intagsningspoäng inte så höga som man tror 🙂


   
SvaraCitera

Vadå, tänker du hoppa av skolan och leva som en luffare därefter eller?


   
SvaraCitera