Aviseringar
Rensa alla

Vilka låtar har du som favoritlåtar?


Ämnesstartare

Little-Traci:

Oh tack så jättemycket ^^ asså hur kan man så söt och charmig som han är? tack för klippet asså blev mycket glad över det.. hur kände du till honomRodnarHjärta

Jag har sett Freudian Slips Production ett tag så det var därför som jag kände igen honom i OKQ8 reklamen. BlinkHjärta

Little-Traci: Mm^^ precis.. tyckte det var den jag hörde..

Ja, man känner igen en liten del av den som han spunnit vidare på, underbart!! Mycket gladHjärta

Little-Traci: Mm den är är väldigt bra ^^ fick den Lp-skivan i julklapp.. spelat den många gånger nu..Hjärta

Ja verkligen!! ^^ Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci:

Ja, hehe typ ^^Rodnar

Det  just 80s soundet över den som är super ^^

Ja 80s sound är ju bra!! ^^ Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci:

Mm mycket  mycket bra låt ^^ den är i samma kategori som  låten "Why"

Jag har nog missat ´´Why´´ får kolla upp den också!! ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci:

Wow ja ¨, jag gillar texten.. 

Ja både texten och hela låten är ju underbar,¨.
När man kollar in lyricsen så blir man ju lite försälskad kanske fast, vissa låtar som denna har kanske lite smått underlig text, det är som när Bob Marley sjunger ´´I´m going to make you sweat until you sweat no more´´ och framförallt biten ´´if you cry out I´m going to push it some more´´ vilket låter direkt fel. Låten är ju fortfarande bra men när man tänker på det känner man att den är fel på nått sätt.
Nazareths låt känns ju inte helt fel, den känns väldigt mycket mer romantisk faktiskt, den låter gillar jag mest av de två, definitivt.

Nazareth:
https://www.azlyrics.com/lyrics/nazareth/littlepartofyou.html

Bob marley:

https://www.songlyrics.com/bob-marley/a-lalala-long-lyrics/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bob marleys bästa är nog denna, en riktig klassiker:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci:

Wow ja ¨, jag gillar texten.. 

Jag kom att tänka på att du måste inte gilla texten så kom jag på att den kanske inte är så romantisk men jag gillar verkligen låten men så hade det varit en bättre text om det var ´´I want all of you´´. BlinkHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla låtar av ELO är ju faktiskt bra men den här är väl en av de låtar som jag tycker extra bra om:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick in på en snubbes YT kanal för att han gjorde review på några pansarvagnar i ett spel så hittade jag att han hade en spellista så jag tänkte, varför inte, så jag lyssnade på det och kände, wow, fan vad bra musik!!


Overwerk är en jävligt bra musiker måste jag säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den här låten är ju den också en riktig pärla:


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Den är ju en klassiker men så bra!!

Nej den måste jag ha missat. Ska kolla upp den. Glad

Du ska få två tips av mig ^^ den första är ^^ 

Den här Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Little-Traci:

Du ska få två tips av mig ^^ den första är ^^ 

Den här Hjärta

Den är riktigt bra, den gillar jag verkligen!!! RodnarHjärta


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Jag har sett Freudian Slips Production ett tag så det var därför som jag kände igen honom i OKQ8 reklamen. BlinkHjärta
Ja, man känner igen en liten del av den som han spunnit vidare på, underbart!! Mycket gladHjärta
Ja verkligen!! ^^ Hjärta

Finns en annan reklam där han tror att en av tjejerna kallar honom för monster..jättesötRodnar och jätteduktig.. precis lika duktig/söt som en annan jag känner till ^^Rodnar


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Ja både texten och hela låten är ju underbar,¨.
När man kollar in lyricsen så blir man ju lite försälskad kanske fast, vissa låtar som denna har kanske lite smått underlig text, det är som när Bob Marley sjunger ´´I´m going to make you sweat until you sweat no more´´ och framförallt biten ´´if you cry out I´m going to push it some more´´ vilket låter direkt fel. Låten är ju fortfarande bra men när man tänker på det känner man att den är fel på nått sätt.
Nazareths låt känns ju inte helt fel, den känns väldigt mycket mer romantisk faktiskt, den låter gillar jag mest av de två, definitivt.

Nazareth:
https://www.azlyrics.com/lyrics/nazareth/littlepartofyou.html

Bob marley:

https://www.songlyrics.com/bob-marley/a-lalala-long-lyrics/

Ja, precis ^^ asså det var just Nazareth´s låttext som var väldigt fint ^^ de säger en nåt? ska lyssna på den andra med..


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Jag gick in på en snubbes YT kanal för att han gjorde review på några pansarvagnar i ett spel så hittade jag att han hade en spellista så jag tänkte, varför inte, så jag lyssnade på det och kände, wow, fan vad bra musik!!


Overwerk är en jävligt bra musiker måste jag säga.

Tack för tipset, ska lyssna  sen när jag kommer hem ^^Rodnar


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Den är riktigt bra, den gillar jag verkligen!!! RodnarHjärta

MYCKET ^^ och även videon ^^ det andra tipset kommer lite senare idag ..RodnarHjärta


   
SvaraCitera