Aviseringar
Rensa alla

vilka morbida lekar lekte ni som barn?


Gruvan:
Jag och min ena kära broder gjorde flaggor av Daggmaskar som vi hittat i sanden/leran. Tog tag i dem, hämtade en pinne och knöt fast långt uppe.

Ledsen

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

gav du dig aldrig på myror? jag brukade bränna myror med förstoringsglas


   
SvaraCitera

begravning. det var helt sjukt, jag grät på riktigt

och doktor när jag var 10-12 där vi skulle undersöka varandra.  jag vet inte varför jag inte har förträngt det.


   
SvaraCitera

jag o mina två gamla bästisar (tvillingar) brukade typ leka maffia. vi fånga andra från vår klass och slog på dom och skoja att dom var skyldiga oss pengar osv.


   
SvaraCitera

Mamma, pappa, barn och trasproletär 


   
SvaraCitera

the_fat_one:
jag o mina två gamla bästisar (tvillingar) brukade typ leka maffia. vi fånga andra från vår klass och slog på dom och skoja att dom var skyldiga oss pengar osv.

<3


   
SvaraCitera

slet av dockors huvuden och målade med rött nagellack som var blod, sedan kastade jag ner dem i sopnedkastet och skrattade.


   
SvaraCitera

Biker Balkong:

gav du dig aldrig på myror? jag brukade bränna myror med förstoringsglas

Nä, myror var snälla, de gjorde mig aldrig något ont. Söt


   
SvaraCitera

S3ON:

Men ungar har i regel en inte lika utvecklad empati för djur och människor, right? Alltså, ju mer jag tänker på det kanske jag är psycho.. Fast ne. Haha nej. Då hade jag på riktigt känt behovet av att göra likadant med människor som jag gjorde med de stackars getingarna..

Det fanns ett tydligt samband, jag dödade aldrig harmlösa insekter, bara de farliga, de som stack och brände människor. 🙁 

Jodå, de lär sig ju rätt och fel väldigt tidigt. Ännu tidigare att det är synd om dem som gråter, sitter ensamma osv.


   
SvaraCitera

jag lekte hemma hos mina grannar. fick vara fånge, ligga under sängen helt tyst, under hela "leken". sedan kom mamman och undrade ifall någon var kvar i rummet.. hahaha


   
SvaraCitera

Hjärtlös: slet av dockors huvuden och målade med rött nagellack som var blod, sedan kastade jag ner dem i sopnedkastet och skrattade.

Bäst Hjärta


   
SvaraCitera

Zodd:

Bäst Hjärta

Jag hade helt ok fantasi som barn också. Glad


   
SvaraCitera

Minns att min kompis (som jag när jag var äldre förstod hade det väldigt tragiskt hemma) ville att vi skulle leka med Barbiedockor bakom en soffa på fritids så att ingen vuxen skulle se. Där skulle alla tjejdockor tas av kläderna på och Kendockorna skulle slå dem och ligga och trycka sig emot dem.  Jag satt och tittade på och var mest konfunderad. Minns precis hur vi satt. Den leken var strikt förbjuden och fritidslärarna kom och sade att vi inte fick sitta där och leka.
En annan kompis (eller om det var samma?? nej det var nog inte samma) ville att vi skulle stänga in oss i det där rummet på fritids och så skulle hon klä av sig och ha sig. Men fritidslärarna var henne på spåren och kom in i det där rummet stup i kvarten.
Jag fattade inte grejen med någon av dessa lekar, och hur skulle jag göra det som liten unge med ickeerfarenheter av övergrepp. Jag hoppas verkligen att det sattes in några insatser för  dem.  Jag minns att en av dem (barbietjejen) pratade om socialen när vi gick samma väg hem från fritids. En tant som kom hem till dem och inte gjorde någonting utom att gråta när de pratade.  Jag tror att jag låtsades förstå vad hon pratade om. Lillungen.


   
SvaraCitera

isola:

Jodå, de lär sig ju rätt och fel väldigt tidigt. Ännu tidigare att det är synd om dem som gråter, sitter ensamma osv.

Well, anser ju inte att jag gjorde något fel direkt.. Hemska djur förtjänar inte att få leva. 


   
SvaraCitera

gjorde inget speciellt faktiskt


   
SvaraCitera