Aviseringar
Rensa alla

Vilka öronpluggar?


Ämnesstartare

Har kollat på dessa http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-c260r_horlur_sva... och dessa http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-c360-_horlur_sva... Är ingen fanboy av hifiklubben eller likande men dom andra hade fått bäst omdöme på prisjakt. Vilka ska jag ta?


   
Citera
Ämnesstartare

länkarna funkade inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla webhallen på Sennheiser CX200, gillar dom skarpt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första: Denon C260R

Andra: Denon C360

Dan_the_ironman:

Kolla webhallen på Sennheiser CX200, gillar dom skarpt.

Har kollat på dom också men dessa kanske är bättre? [tard]

EDIT: Länkarna funkar inte ändå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluggis:

Första: Denon C260R

Andra: Denon C360

Denon är ett mycket bra märke, dock har jag inte testat själv. Dom bästa in-earhörlurarna jag prövat är beats by dre, men har hört att dom även är överskattade.


   
SvaraCitera

Pluggis:

Denon C360

Av de två du skrev låter Denon 360 bäst, anser jag. Dock kan jag tycka att diskanten kan vara lite jobbig på dem, i alla fall innan man spelat in dem ordentligt. Har även för mig att jag tyckte de var aningen basklena, men det är ingenting du kommer märka av om du inte lyssnar på negerdunk eller liknande.

Om du rör dig kring femhundringen så kan du även kika på Klipsch Image S4, vilka jag anser hålla relativt hög klass även dem.

Annars föredrar jag Beyerdynamics lite dyrare lurar när det kommer till in-ear, och om du känner att du har råd tycker jag verkligen att du ska lyssna på dem. Dock är det onödigt att köpa dyrare lurar om du inte har tillräckligt bra ljudfiler att backa upp dem med. Eller spelare heller, för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

beats by dre, men har hört att dom även är överskattade.

Japp det är dom. Dessutom otroligt dyra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebabkurt:

bra ljudfiler att backa upp dem med. Eller spelare heller, för den delen.

Ska inte lyssna på speciellt "krävande" musik om man nu ska kalla det de (Alltså att man behöver bra bas till negerdunk som du sa t.e.x). Ska lyssna på mycket Yann Tiersen (piano,orkester etc) och lite annat som faller i smaken. Tycker att det duger på min 20år gamla burk (ljudkortet suger...) med ett par kosslurar (skit) men ibland tycker jag att ljudet blir rätt skitdåligt i hög volym. Brodern har nån skidålig mp3spelare för en hundring på chlas olsson och den har bättre ljudförmåga än min dator.

Mp3spelaren är för övrigt en Sandisk Sansa Clip+ . Kanske inte bästa men den var otroligt prisvärd! Har tänkt köra mp3 i 320kbps eller möjligtvis flac. Fast jag kommer nog inte höra skillnad men men...


   
SvaraCitera