Forumet - Vilka opopulära åsikter har du?

Vilka opopulära åsikter har du?

9085 0 27
Tråden har 27 svar. Sortera efter:

Bästa svaret

Är inte särskilt överförtjust i julen, gott med mat men att pynta och fixa och ordna och dona och greja och pyssla och allt det där och att umgås extra med släktingar och dansa runt gran och tomten och skicka julkort och spreja skum på fönsterna och lägga granris överallt och dricka glögg och tända adventsljusstakar och äta lussebullar och höra julsånger överallt och hela den där biten... det är jag inget riktigt fan av, inte jätte-emot heller men känner att det absolut går lika bra att skippa det hela för min del, inte särskilt road.

Spana också in:

Driv ut alla abrahamitiska religioner, hare krsna och eventuella zoroastrister.

Utvecklingsstörda bör användas som medicinska försöksdjur eller avlivas om sådant behov ej finns.

Vi bör arbeta aktivt för att minska världens befolkning om vi vill ha en fungerande planet kvar att bo på, det är inget jag säger av någon slags hat, som man kanske kan föreställa sig av svaren ovan, utan handlar enbart om något som måste ske på ett eller annat vis förr eller senare för vår överlevnads skull. I bästa fall restriktioner kring barnafödande, men går det för långt kommer massiv utrotning att behövas, lämpligen i de områden med känsligast ekologiska förhållanden.
Ligger till höger på den politiska skalan, ligger nog nära hos en del av Sverigedemokraternas nationalistiska åsikter. Är inte alls förtjust i massmigration och jag skiljer starkt på arbetskraftsinvandring och migration som vissa godtyckligt verkar para ihop. Jag är starkt emot massmigration men är för arbetskraftsinvandring. Jag är för att vi tar emot vissa minoritetsgrupper såsom Yazidier, Kaldéer, Assyrier och Kopter och andra kristna, de är hårt utsatta och skulle gärna få migrera hit till Sverige, de vore lätt att integrera.
Är emot kommunism så hos dessa kretsar är jag inte väl omtyckt, skulle nog tom kunna beteckna mig som antikommunist.
Är absolut ingen förespråkare av religion och speciellt är jag emot jättesekten Islam, de dödar ju folk som konverterar till annan religion dvs. gör allt för att bibehålla sitt religiösa kapital. Det står så mycket skit i koranen och de accepterar knappt att man översätter koranen till något annat språk, de kallar det för en ''nytolkning av koranen'' dvs att den bara kan tolkas rätt på arabiska.
Jag har säkert fler åsikter som inte går ihop hos en del, kommer inte på mer just nu.
Jag är för att vi skapar ett samhälle utan klasser där produktionsmedlen ägs demokratiskt av samhällets medlemmar. Vilket inte är populärt att tycka.

Jag är emot Lenin, Stalin, Trotskij och Mao, så till och med de flesta kommunister ogillar mig.

Och jag vill avskaffa nationalstaten (och alla stater i allmänhet) vilket inte är populärt, särskilt inte på UM
Såhär fixar vi Sverige:

Förbjud homoadoption. Förbjud månggifte. Utvisa alla invandrare som antingen är kriminella eller som har levt länge i landet utan att kunna hitta egen försörjning eller lärt sig svenska språket. Förbjud moskéer med minareter och böneutrop. Förbjud moskéer finansierade av utländska stater. Dra in alla statliga bidrag till muslimsk verksamhet. Dra även in alla skattepengar som går till hemspråk och multikulturella projekt. Tvångskastrera sexualförbrytare och pedofiler. Dödsstraff för gruppvåldtäktsmän. Behandla IS-krigare som landsförrädare och ta ifrån de deras medborgarskap. Förbjud genuspropaganda på skolor och dagis. Starkare gränskontroller, obligatorisk ålderstestning av alla ensamkommande. Alla som blir påkomna med att ha ljugit om sina identiteter eller åldrar ska genast utvisas oavsett varifrån de kom. Ge enbart permanent uppehållstillstånd till mycket få, de flesta ska få temporärt uppehållstillstånd så de lättare kan utvisas. Slopa DO och hatbrottslagar som inskränker på yttrandefriheten. Slopa public service. Slopa presstöd. Slopa statliga monopol på alkohol och spel. Gå ut ur EU. Förbjud könsbyten eller könskorrigerande behandlingar av barn. Ta ifrån föräldrar deras barn ifall de blir utsatta för extremfeministisk hjärntvätt eller har föräldrar som är aktiva inom en extrem muslimsk organisation. Slopa alla instegsjobb och retroaktiva bidrag. Slopa förmögenhetsskatt, fastighetsskatt, pensionsskatt, vinstskatt och en jävla massa andra skatter. Motarbeta fackens makt. Inför kunskaps- och begåvningstester för att få rösträtt. Höj även åldern för rösträtt. Ha mer direktdemokrati, val för enskilda frågor. Politiker ska kunna dömas ifall de visat prov på grav inkompetens som riskerat rikets säkerhet, även retroaktivt. Inga statliga pengar till HBTQ-lobbyn.

SDNiklas tycker egentligen att man: Förbjuder abort förutom i undantagsfall vara våldtäkt, risk för kvinnans och barnens liv och incest.