Aviseringar
Rensa alla

Vilka partier skulle SD ha svårast att samarbeta med? Rangordna!


Ämnesstartare

För lite skojs skull så skulle jag vilja att vi gör en lista ifrån 1-7 där det översta partiet är det som vi tror skulle vara absolut minst troligast att samarbeta med.


   
Citera

F! (svårast)
V

Alla mittenpartier

Svp (lättast)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något sånt här skulle jag nog säga själv.

1. Miljöpartiet - Har vision om helt öppna gränser, solklar vinnare
2. Vänsterpartiet - Ideologisk motpol och vänsterextrema väljare
3. Centerpartiet - Blivit ett nyliberalt galet parti som har ett partibeslut på att aldrig samarbeta med SD
4. Folkpartiet - Liberaler men samtidigt är Folkpartiet det parti som man minst vet vart man har dom. Men är ändå för språktester och integration
5. Moderaterna - Deras partiledning med liberala storstadsbor vill ha öppna gränser men deras väljare på landet är mer restriktiva
6. Socialdemokraterna - Är emot arbetskraftsinvandring och har tidigare tagit det vi kallar "Luciabeslutet" för att minska flyktingbördan och invandringen, galen partitopp där också dock
7. Kristdemokraterna - Konservatism och hög invandring går inte ihop. Även KDU är emot en hög invandring och vill minska den


   
SvaraCitera

1-7 Bajs

Det var väl skoj?


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Något sånt här skulle jag nog säga själv.

1. Miljöpartiet - Har vision om helt öppna gränser, solklar vinnare
2. Vänsterpartiet - Ideologisk motpol och vänsterextrema väljare
3. Centerpartiet - Blivit ett nyliberalt galet parti som har ett partibeslut på att aldrig samarbeta med SD
4. Folkpartiet - Liberaler men samtidigt är Folkpartiet det parti som man minst vet vart man har dom. Men är ändå för språktester och integration
5. Moderaterna - Deras partiledning med liberala storstadsbor vill ha öppna gränser men deras väljare på landet är mer restriktiva
6. Socialdemokraterna - Är emot arbetskraftsinvandring och har tidigare tagit det vi kallar "Luciabeslutet" för att minska flyktingbördan och invandringen, galen partitopp där också dock
7. Kristdemokraterna - Konservatism och hög invandring går inte ihop. Även KDU är emot en hög invandring och vill minska den

1-3 är självklara och även 7an. Däremot är jag lite osäker på ordningen när det gäller folkpartiet, moderaterna och socialdemokraterna. Svårt att placera dem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: Däremot är jag lite osäker på ordningen när det gäller folkpartiet, moderaterna och socialdemokraterna. Svårt att placera dem.

Ja dom är som du säger svåra. Ganska jämnt mellan dom.


   
SvaraCitera

F!
V
S
MP
FP
M
C
KD


   
SvaraCitera
mynona

Samtliga högerpartier kommer nog som den förenade alliansen att samarbeta med SD förr eller senare. Det gör deras motsvarigheter med SD:s motsvarigheter i övriga Europa. Konstigt (nej) nog har motsvarigheterna till S, V och mp inte gjort det.


   
SvaraCitera

F!
MP
Vänstern


   
SvaraCitera

SKP skulle nog kunna samarbeta med dem hihi Glad


   
SvaraCitera