Aviseringar
Rensa alla

Vilka platser/länder/städer i världen har du besökt?


Ämnesstartare

Mm, berätta!  Berätta också gärna om du har några speciella minnen från någon resa/några resor och vilka platser du skulle vilja åka till/åka tillbaka till.  Party


   
Citera

Kroatien, Grekland (Kreta), Kroatien,Italien (Rom) Estland, Sverige och Norge.

Vill tillägga att Sverige inte riktigt räknas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finland, Tyskland, Spanien, Danmark, Tjeckien (Prag), Thailand, Indien.  Resan till Indien var väldigt speciell med tanke på att det inte var någon turistresa, fick verkligen möta kulturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha åååh, kan försöka......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bott i Urumqi typ en månad med mina svärföräldrar ute i öknen. Det var coolt och ganska annorlunda.

Har bott/jobbat i Kanada 6 månader, det var mindre kul men nog väldigt nyttigt.

Har turistat med frugan i Peking och några dagar i Tianjin.

Utöver det har jag inte rest så mycket, är inte mycket av en turist. Föredrar att uppleva kulturer på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Har bott i Urumqi typ en månad med mina svärföräldrar ute i öknen. Det var coolt och ganska annorlunda.

häftigt!!


   
SvaraCitera
reben

va i svedala en gång


   
SvaraCitera
höna

Förutom sverige 

Danmark, lettland(riga), tyskland(berlin, lubeck), italien(ancona, pisa, florens, venedig), kroatien, slovenien(piran, bled), frankrike(pyreneerna, massa olika städer i södra frankrike, 2 h i paris, biarritz mm), england(london, någon annan stad jah ej minns), grekland(kreta, rhodos), spanien(barcelona, blanes, san sebastian, st carles de la rapita, cadacuez, mm) new york, turkiet(istanbul)

Sen har vi bilat å åkt igenom massa europeiska stödwr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige: Jönköping, Ulricehamn, Borås, Göteborg, Trollhättan, Kungsbacka, Varberg, Halmstad, Värnamo, Vetlanda, Nässjö, Växjö, Kalmar, Visby, Västervik, Ängelholm, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Trelleborg, Ystad, Kristianstad, Karlshamn, Karlskrona, Skövde, Linköping, Norrköping, Karlstad, Örebro, Stockholm, Uppsala, Mora, Borlänge, Falun, Gävle, Söderhamn, Hudiksvall, Sundsvall, Härnösand, Örnsköldsvik.

Norge: Oslo, Bergen, Stavanger, Kristiansand

Danmark: Köpenhamn, Fredrikshamn

Tyskland: Hamburg, Rostock, Bremen, Berlin, Hannover, Leipzig, Frankfurt, München, 
 
Österrike: Salzburg 

Liechtenstein: Vaduz

Italien: Venedig, Milano, San Marino, Rom

Kroatien: Zadar, Sibenik, Split

Cypern: Larnaca, Aiya Napa

Belgien: Bryssel

Luxemburg

Frankrike: Paris, Marseille, Cannes, Nice 

Monaco

England: London

Spanien: Barcelona, Blanes, Las Palmas

tror d var alla asså. 

more to come              


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: more to come

ambitiöst att ta med städer i sverige! Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu:

ambitiöst att ta med städer i sverige! Rodnar

lr huuuuuur, tror jag fick med alla asså, lite osäker faktiskt. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sverige,  danmark, israel, ryssland, jordanien, libanon, syrien, irak, egypten, tyskland, england.
varit i dessa minst 2-3 dygn. har sedan landat i andra länder och/eller spenderat max en hel dag där. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: har sedan landat i andra länder och/eller spenderat max en hel dag där.

får man räkna med länder man landat i som länder man besökt? Rodnar får lägga till förenade arabemiraten (sharjah), england (london) och belgien (bryssel) isf. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pendu: får man räkna med länder man landat i som länder man besökt?

nä därför jag inte tog med dom Rodnar 


   
SvaraCitera

Disneyland... är väl det enda som är värt att nämna..


   
SvaraCitera