Aviseringar
Rensa alla

Vilka program? Antivirus och filmredigering


Ämnesstartare

Håller på att hjälpa en vän med att formatera dennes dator, och nu ska jag då fixa de program hon behöver. Det mesta funkar smidigt och så, men två saker undrar jag:
Antivirus. Vilket gratis antivirusprogram ska man ha? Datorn är rätt gammal och slö, så det vore ju bra med ett som är ganska snabbt och lätt på resurserna.
Filmredigeringsprogram. Hon pysslar en del med sådant, och undrar om det finns något bra gratis program. Behöver inte vara det mest avancerade, men typ i stil med windows movie maker eller så.

Tack på förhand .)


   
Citera
Ämnesstartare

AVG Antivirus -kan vara bra har ingen aning... [zzz]


   
SvaraCitera

nod32 är väl ett schysst antivirusprogram


   
SvaraCitera
Åtta

mICHE:

nod32 är väl ett schysst antivirusprogram

Men det är väl inte gratis, eller?

Eftersom du eftersöker ett antivirusprogram så antar jag att det är en dator med Windows på som det hela handlar om. Det enda gratis filmredigeringsprogram till Windows jag känner till (förutom Windows Movie Maker) är Avidemux.


   
SvaraCitera

Åtta:

Men det är väl inte gratis, eller?

ingen aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Eftersom du eftersöker ett antivirusprogram så antar jag att det är en dator med Windows på som det hela handlar om.

Jepp, sorry att jag glömde säga det. Win XP.

Åtta:

Det enda gratis filmredigeringsprogram till Windows jag känner till (förutom Windows Movie Maker) är Avidemux.

Är WMM gratis? Trodde jag inte. Ska kika på avidemux också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AVG antivirus är sjuuuukt segt.[n]
Ville bara säga det osvosvosv.[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Antivirus. Vilket gratis antivirusprogram ska man ha?

KÄnns som att Avast är det enda som funkar numera. Tappat respekten för alla antivirusprogram dock.


   
SvaraCitera
Åtta

Stringburka:

Är WMM gratis? Trodde jag inte.

Nja, det är ju inte gratis, i och med att du måste köpa Windows för att få det. Men det följer med Windows, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nja, det är ju inte gratis, i och med att du måste köpa Windows för att få det. Men det följer med Windows, ja.

Har det inte på min dator :/

Anarkandi:

KÄnns som att Avast är det enda som funkar numera. Tappat respekten för alla antivirusprogram dock.

Är det så? Använder avast själv, men tänkte att det kanske fanns något resurslättare. Tror inte Y sitter på Limewire eller diverse suspekta hemsidor så mycket direkt.


   
SvaraCitera
Åtta

Stringburka:

Har det inte på min dator :/

C:\Program Files\Movie Maker\

I XP följer det med i SP2.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Är det så? Använder avast själv, men tänkte att det kanske fanns något resurslättare. Tror inte Y sitter på Limewire eller diverse suspekta hemsidor så mycket direkt.

Det går väl att ställa in hur mycket resurser och hur snabbt den ska arbeta?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NOD32 är inte gratis - men bäst.


   
SvaraCitera

Vegas Movie maker är grymt bra, visserligen inte gratis, men sånt går ju alltid att ordna så att säga.


   
SvaraCitera