Aviseringar
Rensa alla

Vilka raser skulle ni vilja testa att korsa?


Ämnesstartare

Vilka raser skulle ni vilja korsa?
Har ni någon blandrashund? 🙂
Och nu menar jag såna som skulle fungera, både med temperament och fysik.

Jag har en bordercollie/labrador/rottweilerkorsning.
Det tycker jag är en jättebra kombination

Border collien är smart och aktiv, labradoren apporterar och gillar vatten och är en väldigt stabil hund, rottweiler är också en väldigt stabil hund i psyket och är stark och arbetsvillig = perfekta kombon [wink]

Negativt är dock att både labradorer och rottweiler har anlag för höftledsdysplasi


   
Citera
Jeay_L

Den enda blandrashund vi haft var en psykad tax-terrier blandning som vi sköt då den var runt 1 år efter att den attackerat mig som under den tiden var bebis!


   
SvaraCitera
Tuvan

Jeay_L:

som vi sköt

Haha, vad brutalt det lät.. 😛 Synd att den gick till attack..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltid varit intresserad av att se resultatet av grand danois och typ världens minsta hund...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Alltid varit intresserad av att se resultatet av grand danois och typ världens minsta hund...

Chiahuahua och grand danois eller? 🙂
Jo, om chiahuahuan är mamman så blir hunden liten, är grand danoin mamman så blir hunden stor. Temperament osv. har jag ingen aning om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Chiahuahua och grand danois eller? 🙂
Jo, om chiahuahuan är mamman så blir hunden liten, är grand danoin mamman så blir hunden stor. Temperament osv. har jag ingen aning om.

Jaså? Hade ingen aning om det. Skulle vara kul att se resultatet iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera

followthelights:

Jo, om chiahuahuan är mamman

skulle ju inte vara så jävla smart att ha chi'n som mamma, eftersom valpen skulle bli bli för stor för att öht födas fram. SPÅN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

skulle ju inte vara så jävla smart att ha chi'n som mamma, eftersom valpen skulle bli bli för stor för att öht födas fram. SPÅN

Snarare så är du ett spån xD
Valpens storlek anpassas alltid efter mammans kroppsstorlek, just för att valparna inte ska bli för stora för att födas fram. Den blir alltså aldrig större än vad mamman klarar av.


   
SvaraCitera

followthelights:

Valpens storlek anpassas alltid efter mammans kroppsstorlek, just för att valparna inte ska bli för stora för att födas fram

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

Nej.

Jo, tror mig. Jag går hundlinjen på gymnasiet. Jag vet att det är så 😛


   
SvaraCitera

followthelights:

Jo, tror mig. Jag går hundlinjen på gymnasiet. Jag vet att det är så 😛

Då lär dom dig garanterat fel.
En bekant chihuahua blev våldtagen av en större hund, någon terrier av någotslag tror jag, och de valparna fick förlösas med kejsarsnitt, eftersom dom var förstora för att födas fram.

Samma sak med hästar, om man nu nödvändigt skal blanda raser väljer man alltid den större hästen till mamma, för att undvika komplikationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

Då lär dom dig garanterat fel.
En bekant chihuahua blev våldtagen av en större hund, någon terrier av någotslag tror jag, och de valparna fick förlösas med kejsarsnitt, eftersom dom var förstora för att födas fram.

typlsd:

Samma sak med hästar, om man nu nödvändigt skal blanda raser väljer man alltid den större hästen till mamma, för att undvika komplikationer.

I vissa fall kan det säkert bli så. Men i normala fall så blir det inga komplikationer.


   
SvaraCitera

followthelights:

I vissa fall kan det säkert bli så. Men i normala fall så blir det inga komplikationer.

Blir fan mörkrädd för såna jubelidioter som dig.

Om du nu går "hundlinjen" så borde du dessutom veta att ifall du skulle para en chi med en grand danois så skulle den får sjukt dålig benstruktur och dö i förtid.

Usch, jävla WT, bevara raserna.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Tuvan:

Haha, vad brutalt det lät.. 😛 Synd att den gick till attack..

Det var väl ungefär så det gick till! Hon va väl otrevlig redan innan de, men just då hon attackerar ett litet barn, jag satt dessutom i mammas knä så en fullt frisk hund BORDE ju inte göra det..

Varenda valp från den kullen blev avlivad! Hon som vi hade levde längst!


   
SvaraCitera