Aviseringar
Rensa alla

Vilka raser skulle ni vilja testa att korsa?


Jeay_L

typlsd:

Usch, jävla WT, bevara raserna.

Det finns flera 100 raser, varför då blanda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typlsd:

Om du nu går "hundlinjen" så borde du dessutom veta att ifall du skulle para en chi med en grand danois så skulle den får sjukt dålig benstruktur och dö i förtid.

Usch, jävla WT, bevara raserna.

Ja det är klart jag vet att hunden förmodligen inte få så bra fysik. Men det jag sa var att det är MÖJLIGT att korsa dom raserna. 😛 Sa ingenting om att det skulle bli en bra hund xD


   
SvaraCitera
Tuvan

Jeay_L:

Varenda valp från den kullen blev avlivad! Hon som vi hade levde längst!

Men oj! Fan vad tråkigt.. Din historia påminner mig om en gång då min storebror var liten. Min mosters hund morrade och skulle precis hugga honom, men min mamma hann se det o lyfte bort min bror därifrån. Den hunden var också sådär ond.. och det var lixom droppen. Min bror hade inte ens rört hunden. Sååå tyvärr fick den somna in den också. Jäkligt tråkigt när det snurrar för dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorilla och hamster, sedan skulle jag vilja ha avkomman som husdjur


   
SvaraCitera

Fan vilken taskig tråd om att vilja tvinga djur att korsa sig. BLÄ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flatcoated med Welsh [smile] skulle bli snygg, lagom storlek och jätteglad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, "hundlinjen", varför finns det såna?


   
SvaraCitera
Jeay_L

Tuvan:

Sååå tyvärr fick den somna in den också. Jäkligt tråkigt när det snurrar för dom.

Jo det är det ju.. men de bästa är ju faktiskt att avliva dom då..


   
SvaraCitera
Tuvan

Jeay_L:

men de bästa är ju faktiskt att avliva dom då..

japp


   
SvaraCitera
Jeay_L

Tuvan:

japp

Visst att det kan bero på uppfostran å sådär, men en hund som har attackerat en människa, speciellt ett barn är det nått fel på, vem än felet beror på!


   
SvaraCitera

Pudel och Siberian Husky.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

followthelights:

Border collien är smart och aktiv

Border collien har en utpräglad vallningsinstinkt

followthelights:

labradoren apporterar och gillar vatten och är en väldigt stabil hund

Labradoren kan bete sig oerhört dominant (åtminstone de som inte är av utpräglad jakttyp)

followthelights:

rottweiler är också en väldigt stabil hund i psyket och är stark och arbetsvillig

Rottweilern har ibland ett oerhört vasst temprament och kräver mycket stimulans och erfarenhet från sin ägare/förare

followthelights:

= perfekta kombon

= ingen kombo jag skulle vilja ha.

Det jag menar är att olika anlag kan dyka upp i avkomman olika mycket. Är det bara de bra anlagen som slår igenom är det ju frid och fröjd, men hur roligt är det om man får allt dåligt istället?

Själv är jag lite restriktiv när det kommer till blandrasavel, i synnerhet när det kommer till raser som är så pass olika varandra när det kommer till historisk bakgrund och ursprungligt arbetsområde. Alla dessa raser du nämner är starkt utpräglade inom varsin profession (vallning, jakt och bevakning) och en sådan kombination känns på ett rationellt plan långt ifrån lyckad.

Jag skulle ställa mig mindre tveksam till exempelvis en korsning flatcoated/labrador/golden, därför att alla dessa raser redan ligger varandra mycket nära, både bakgrunds- och arbetsmässigt.

Slutligen vill jag presentera en liten historia (mer eller mindre lik originalversionen) som ger liter mer mänskligt perspektiv till frågan. Det var så att Albert Einstein satt bredvid en ung, mycket vacker blondin under en middag. De samtalade och plötsligt utbrister blondinen "tänk, vilka barn vi skulle få! Du med ditt intellekt och jag med mitt utseende!". Då lär Einstein eftertänksamt ha svarat "ja, tänk om det hade blivit tvärtom?".


   
SvaraCitera
Hando

Chiauha -osäker på stavningen men ni vet såna små långhåriga hundar- och en Pittbull eller Dobber skulle vara intressant [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle bara vilja avla fram en frisk schäfer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såhär kan de se ut när man korsar labrador/rottweiler/bordercollie 😉
(min vovve 😀 <3)


   
SvaraCitera