Aviseringar
Rensa alla

vilka spelar call of duty black ops 3 till ps3/4?


player one:

gillar du platta banor kan du väl spela wolfenstein, tänker jag.

Gillar när det är lite mer verklighetstroget, att dom har den teknik som finns idag. Som MW3.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Gillar när det är lite mer verklighetstroget, att dom har den teknik som finns idag. Som MW3.

det är alltså det här spelet du pratar om?


det är ju inte realistiskt. det är bara en annan sorts orealistiskt än bo3 eller aw. det är en legitim taktik att springa runt och quickscopa folk på två meters håll, skadesystemet går ut på att om du blir skjuten i huvudet så chillar du bakom ett hörn i några sekunder tills det blir bättre, du har inte bullet drop överhuvudtaget, och vapnen fungerar överhuvudtaget inte som de gör i verkligheten. detta stämmer in på både mw3 och bo3, men i bo3 har du orealistiska vapen som inte låtsas vara baserade på något som existerar idag, du kan hoppa högre, och springa på väggar. båda är arkadshooters, och jag tycker att det är svårt att hävda att något är mer orealistiskt än det andra, för de är liksom arkadshooters båda två. realism är inte ett designmål.


   
SvaraCitera

player one:

Dock känns att springa på väggar och flyga fram och tillbaka i luften, samt gravity spikes o allt det där, något mindre verklighetstroget än det som finns på MW3. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Dock känns att springa på väggar och flyga fram och tillbaka i luften, samt gravity spikes o allt det där, något mindre verklighetstroget än det som finns på MW3. 

jag tycker att det är lite som att jämföra en influensasmittad och en förkyld person med hepatit c och aids, och argumentera för vem som är sjukast. men visst, jag fattar att det är olika spel i olika settings. men realism är faktiskt inte den avgörande skillnaden mellan dem. vill man spela något realistiskt kan man väl spela arma, det är väl det närmaste man kommer.


   
SvaraCitera

player one:

jag tycker att det är lite som att jämföra en influensasmittad och en förkyld person med hepatit c och aids, och argumentera för vem som är sjukast. men visst, jag fattar att det är olika spel i olika settings. men realism är faktiskt inte den avgörande skillnaden mellan dem. vill man spela något realistiskt kan man väl spela arma, det är väl det närmaste man kommer.

Okej om vi säger såhär, cod är inte ett dugg likt det var förut. Det är för mycket nu, springa på väggar, flyga och massa konstiga killstreaks.


   
SvaraCitera