Aviseringar
Rensa alla

Vilka tester borde göras?


Ämnesstartare

Jag känner mig alltid lurad när jag är hos doktorn, kanske är en av anledningarna till att jag ogärna går dit...

Men jag behöver göra något åt smärtorna i min mage, mina konstanta magsmärtor försvann är jag slutade äta kött men nu i helgen kröp de tillbaka och vägrade släppa, samma slags smärta men i en värre styrka än innan.

Har under åren varit hos doktorn 2ggr pga magen och en gång fick jag åka in till akuten, min mage gjorde så ont att jag inte kunde ställa mig upp och min skolsköterska sa att mitt blodtryck var alldeles för lågt... Vet inte om det hade något samband.

Men även testerna de gjorde på mig på akuten gav noll i resultat men nu vill jag gå dit och jag vill inte att de ska utesluta något, jag vill testas för allt och vill ha ett svar på vad det är som håller på att förstöra mitt liv.

Så, vilka saker kan ge magsmärtor? ALLT! Och gärna hur man testar för det så att jag vet om läkarna försöker att hoppa över något, jag litar inte på dem...


   
Citera
Ämnesetiketter

ne lita inte på dem med mest kunskaper om medecin o anatomi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Be dom ta prover på tarmarna.
Eller så kan dom testa om du är allergisk mot något.
Något måste det ju vara. Kanske blindtarmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

en gång fick jag åka in till akuten, min mage gjorde så ont att jag inte kunde ställa mig upp

Beror ju på vart smärtan sitter,jag åkte med in på akuten för jag hade sjukt ont i magen så grävde dom i fittan på mig,hitta en megastor cysta i magen och tadaaaah,cutta bort den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

ALLT! Och gärna hur man testar för det så att jag vet om läkarna försöker att hoppa över något, jag litar inte på dem...

Du får kolla upp vilka möjligheter som kvarstår, nu när du redan betat av en del tester (om det nu inte var för länge sedan de gjordes). Som du säger kan det finnas otroligt många, och olika, anledningar till magsmärtor. Är din doktor för flummig så får du vända dig till någon annan professionell. Ligger du i så kommer du förr eller senare få svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Beror ju på vart smärtan sitter,jag åkte med in på akuten för jag hade sjukt ont i magen så grävde dom i fittan på mig,hitta en megastor cysta i magen och tadaaaah,cutta bort den.

Fy fan. Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gluten/laktos intolerans? Tolvfingertarmscancer/inflamation? osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Fy fan

d va d närmsta jag fått sex och...d va ju en upplevelse för sig själv kan jag bara säga.Droger och en hyfsat stilig isländare,nom nom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

gluten/laktos intolerans?

Båda är redan testade för.

inget bra namn:

ne lita inte på dem med mest kunskaper om medecin o anatomi

Eeeeh, min läkare sa att jag hade en svampinfektion på armen som jag fått från mjället på mitt huvud - har inte mjäll - och att jag skulle behandla med fotsvampskräm... Kom tillbaka än en gång, hon gav mig en ny salva och sedan tog hon på min arm och kom fram till att det bara var extrem torrhet...

Så jag tror att läkare är mänskliga och ibland slarviga, vill få iväg en, göra resten av sitt jobb...

emery:

Tolvfingertarmscancer/inflamation? osv.

Palla om det är cancer...

laserflickan:

Be dom ta prover på tarmarna.

Det har de faktiskt inte gjort, de har bara petat och tryckt...

laserflickan:

Kanske blindtarmen?

Checked! :/


   
SvaraCitera

Violine:

magsmärtor?

vart i magen har du ont då?

ring sjukvårdsupplysningen, har numret om du vill ha det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

vart i magen har du ont då?

Ovanför höftbenen tror jag, jag kan ge en mer exakt beskrivning nästa gång jag måste äta... :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Käka plåster! [cool]


   
SvaraCitera

Violine:

Ovanför höftbenen tror jag, jag kan ge en mer exakt beskrivning nästa gång jag måste äta... :/

men magsår kanske? fast det gör inte så jätteont, inte enligt mina erfarenheter i alla fall

dessa saker kan det vara:

vid plötslig magsmärta
* maginfektion, magsjuka
* blindtarmsinflammation
* njursten
* gallsten
* inflammation i bukspottskörteln
* tarmvred
* pulsåderbråck
* blodpropp i tarmarnas blodkärl.

långvarig magsmärta
* känslig mage - dyspepsi
* magkatarr - gastrit
* magsår
* magsaft som kommer upp i matstrupen (reflux)
* känslig tarm - IBS
* inflammatorisk tarmsjukdom
* divertikulit
* urinvägsinfektion
* gynekologiska besvär
* förstoppning
* intolerans mot vissa ämnen i kosten
* stress
* cancer i magen.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Lajnowh:

bråck

så jävla oseriöst


   
SvaraCitera