Aviseringar
Rensa alla

vilka tycker jigsaws filosofi är bra?


Kviq:

Var ska man isåfall uppskatta dem? [confused]

Ingenstans, det är bara falskt skräp. Man ska i den meningen inte uppskatta "livet", och man ska förneka sig sex, vin, god mat, och sånt. Man ska sitta i en grotta, avstå från all njutning, och bara tacka Gud för själva livet.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

SD2010:

Nej, därför jag tycker att du verkar vara ett retard.

Ah. Dåså.

Varför det?

SaltaKätzchen:

Ingenstans, det är bara falskt skräp. Man ska i den meningen inte uppskatta "livet", och man ska förneka sig sex, vin, god mat, och sånt. Man ska sitta i en grotta, avstå från all njutning, och bara tacka Gud för själva livet.

Fast va?

Var ditt föra inlägg ironi? För nu förstår jag inte längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Inte bra, (Du röstade på detta alternativ)

Själva idén är väl bra.. Men det ger ju inte honom rätten att ta andras liv för att få igenom den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Inte bra, (Du röstade på detta alternativ)

Dödsstraff är inte minn tekopp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ah. Dåså.

Varför det?

Du vill att folk förutom att dö faktiskt ska tvingas utstå plågor innan de dör, eftersom att döden tydligen är ett för milt straff.

Dels så finns det absolut ingen anledning alls att straffa någon mer när personen ändå ska dö. Detta pga att syftet med ett straff är att 1. Missdådare ska lära sig en tung läxa, eller 2. Att man helt enkelt plockar bort individen från samhället så att denne ej kan göra mer skada. T.ex dödsstraff eller livstid.

Alltså skulle tortyr till döds bara var ett sjukt poänglöst och grymt skådespel som bara skulle öka toleransnivån av vad som är "okej" för staten att göra mot oss.

Kort och gott är din idé nog något av det dummaste/sjukaste jag hört.


   
SvaraCitera

Jag tycker Mr Jigsaw använder lite eh, för radikala metoder.
Visst, att försöka få folk uppskatta livet är fint och sådär, men det är ju ens egen ensak. Det skulle räcka om han skickade ett argt brev istället för att få en att slita upp sin revbenskorg och gräva ut sitt öga. [ops]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

SD2010:

Du vill att folk förutom att dö faktiskt ska tvingas utstå plågor innan de dör, eftersom att döden tydligen är ett för milt straff.

Sa jag inte alls. Jag frågade ifall hon tyckte ifall ren och skär död var tillräckligt för människor som har gjort skada i stor utsträckning. Frågade efter hennes åsikt. Min egen är inte ens relevant. Jag är varken för tortyr eller dödsstraff. [confused]

SD2010:

Alltså skulle tortyr till döds bara var ett sjukt poänglöst

I mitt första inlägg, som var det seriösa, menade jag såhär. "troteras i diverse fängelser/andra ställen i resten av deras liv" -> livstids fängelse. Och inte Svergies 'mjuka' variant, utan en där det verkligen blir tortyr, även om det inte är planlagt i den bemärkelsen.

SD2010:

Kort och gott är din idé nog något av det dummaste/sjukaste jag hört.

Har ej lämnat någon idé.


   
SvaraCitera

Kviq:

Fast va?

Var ditt föra inlägg ironi? För nu förstår jag inte längre.

Nej, förlåt, jag överdrev i det senaste inlägget och är dålig på att förklara bara.
Menar att man ska inte önska sig massa frestande värdsligt sex pengar skräp här på jorden, och inte någon annanstans heller.

Att uppskatta sådana ting och att upskatta livet är inte samma sak tycker jag, men Jigsaw verkar ha en mer materialistisk, värdslig, syn på att uppskatta livet betyder att njuta av saker som finns i livet.. eller nått.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

SaltaKätzchen:

Menar att man ska inte önska sig massa frestande värdsligt sex pengar skräp här på jorden, och inte någon annanstans heller.

Att uppskatta sådana ting och att upskatta livet är inte samma sak tycker jag

Det är inte samma sak, nej. Men att uppskatta båda typerna verkar optimalt. Uppsakatta allt. Visa din kärlek hela tiden!

Nej okej, det där är bara fjolligt. Men nog tycker jag att man bör uppskatta vad man har och vad man är. Om man nu så vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tycker om filmerna iaf, gillar att se folk plågas

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

Inte bra

om man överlever kan man knappast njuta av livet sedan för att man blivit så traumatiserad. Tror inte man uppskattar livet mer ju hemskare saker man utsätts för, det är väl snarare tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

lines

har kommit på mig själv med att vara lite av en sadist. gillar inte att själv plåga folk dock [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

har kommit på mig själv med att vara lite av en sadist. gillar inte att själv plåga folk dock

Haha nej nej, inte jag heller.. jag är som en gullefjun men älskar att se sånt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fuck this shit!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Argh, den här personen uppskattar inte livet nog mycket. Jag vet, jag utsätter dem för något som kommer resultera i kraftigt posttraumatiskt stressyndrom, för mentalsjukdomar är skitbra för att göra folk lite mer tacksamma. Vilken bra idé!"

[rolleyes]


   
SvaraCitera