Aviseringar
Rensa alla

Vilka vill göra en PTC/BUX-sida??


Ämnesstartare

Hej!

Jag har länge funderat på att göra en bux/PTC-sida, men har inte haft alla kunskaper och tid för att göra det själv, därför undrar jag om några av er tsm med mig skulle kunna göra en sådan sida.

En bux-sida gör man för att tjäna pengar (helt lagligt), genom att du har folk som betalar för att du lägger upp reklam på din sida, och du betalar andra för att klicka p åden, vi behåller resten.

Jag vill ha en/flera seriösa personer som kan något/några datorspåk och som snabbt och enkelt kan lära sig flera/fördjupa sig i de språk man kan.

Jag kar kunskaper om följande:

Html-medel
CSS-medel
Javascript-låg
php-Medel/låg
Grafik (bilder o dylikt)-Medel

Posta gärna komentarer, eller skicka medelande så kan vi talas vid om vidare info


   
Citera

blitto04:

Posta gärna komentarer, eller skicka medelande så kan vi talas vid om vidare info

Frågan är, varför skulle man vilja göra det tillsamman med dig då man kan göra det själv och tjäna det dubbla?

Jag kan hyra ut serverplats och en virtuell maskin åt dig för en billig slant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok, är intresserad av server, vad skulle det kosta per år??

Anledningen varför man skulle göra en tilsammans men någon är att man kommer med olika synvinklar, idéer och kunskaper. Man har också nogon som tar hand om alting när en är botra, och att man delar på utgifterna


   
SvaraCitera

blitto04:

ok, är intresserad av server, vad skulle det kosta per år??

Beror på dina krav.

blitto04:

Man har också nogon som tar hand om alting när en är botra,

Vad är det att ta hand om som man inte kan fixa via laptop/mobiltelefon? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vad är det att ta hand om som man inte kan fixa via laptop/mobiltelefon? [confused]

Tja, om du vill pröjsa flera hundra kronor/mb för att använda internet utomlands, så nej.[wink][wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

aristoteles:

Beror på dina krav.

Tja, jag är inte i behov av så mycket bredband för tillfället, men PHPMyAdmin/MySQL är ett måste.

Att notera: Ej klar med sidan änn, mycket kvar


   
SvaraCitera

blitto04:

Tja, om du vill pröjsa flera hundra kronor/mb för att använda internet utomlands, så nej.[wink][wink]

Du sa inte utomlands. Dock brukar man kunna få tag i en uppkoppling även på utlandet. Vad är det för "skötsel" du tänker på? Och hur bygger du siten i fråga?

blitto04:

Tja, jag är inte i behov av så mycket bredband för tillfället, men PHPMyAdmin/MySQL är ett måste.

Phpmyadmin? Läskigt, men jag tänkte mer på dina hårdvarukrav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

jag tänkte mer på dina hårdvarukrav.

Ja, det har jag inte så stor kunskap av [crazy]... Vi får se

aristoteles:

Du sa inte utomlands. Dock brukar man kunna få tag i en uppkoppling även på utlandet. Vad är det för "skötsel" du tänker på? Och hur bygger du siten i fråga?

Jäg tänker på att uppdatera sidan, göra payouts, hjälpa folk som kontaktar support.

aristoteles:

Och hur bygger du siten i fråga?

Sidan bygger jag i Microsoft Visual Web-developer 2010


   
SvaraCitera

blitto04:

Sidan bygger jag i Microsoft Visual Web-developer 2010

[censur]...Lycka till grabben..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

[censur]...Lycka till grabben..

Vad då da?? vad använder du da


   
SvaraCitera

blitto04:

Vad då da?? vad använder du da

Jag är ingen webdesigner, men ska man själv göra sidor så är det vettigare att lära sig koda. Själv använder jag mest cms-system.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag är ingen webdesigner, men ska man själv göra sidor så är det vettigare att lära sig koda. Själv använder jag mest cms-system.

Jag kodar i Web developer. Man behöver inte köra design-läge. Och ska man göra en sida med PHP så måste man ju koda


   
SvaraCitera

blitto04:

Jag kodar i Web developer. Man behöver inte köra design-läge. Och ska man göra en sida med PHP så måste man ju koda

Iofs verkar du ju inte gjort nåt själv på din sajt så ska ej gnälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Iofs verkar du ju inte gjort nåt själv på din sajt så ska ej gnälla.

Ja, den sajten gjorde jag ju bara för att jag varken hadde tid elr lust att göra en för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blitto04:

jag är inte i behov av så mycket bredband

[crazy]


   
SvaraCitera

blitto04:

Jag kar kunskaper om följande:

Html-medel
CSS-medel
Javascript-låg
php-Medel/låg
Grafik (bilder o dylikt)-Medel

Jag kar kunskaper om följande:
Html-hög
CSS-hög
Javascript-hög
php-hög
mysql-hög
asp-medelhög
Grafik (bilder o dylikt)-Medel

kan bli din mentor, dock så är buxsida dålig idé


   
SvaraCitera