Aviseringar
Rensa alla

vilken är bäst?


Ämnesstartare

under underfundig humor räknas inte ordvitsar. ordvitsar är för kreatur som inte förstår att glädje är en känsla som inte ska befläckas med skam.


   
Citera
Exner

Torr humor: lite regn i öknen har inget dött av
Underfundig humor: det kommer automagiskt

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

   
SvaraCitera
time
 time

durga:  ordvitsar är för kreatur som inte förstår att glädje är en känsla som inte ska befläckas med skam.

Jag saknar pollalternativet för specifikt denna mening.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Torr humor: lite regn i öknen har inget dött av
Underfundig humor: det kommer automagiskt

nja. torr humor ligger mest i själva framförandet och någon annan magisk ingrediens som ligger i känslan av att det som sägs är underförstått som ett skämt. vissa ogillar torr humor eftersom de störs av att de redan förstår att någon "försöker vara rolig".

underfundig humor fungerar å andra sidan genom att skämtaren har upptäckt något som mottagaren inte känner till i förväg, så att överraskningen kan leverera skämtet. så länge överraskningen finns så kan själva skämtet vara hur banalt som helst, vilket får folk att ilsket sucka "menåååh" när vitsen – med alla bitar på plats – framstår som självklar.

har själv svårt att välja. inräknat alla övriga typer av humor så är jag nog själv bäst på torr humor och sarkasm, eftersom jag har noll förmåga att förmedla något kul med rösten. men tycker å andra sidan det är roligare att upptäcka och utsättas för underfundig humor. bah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

underfundig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

i hemlighet är iosib en förfäktare av flamsig humor, vitsar och slapstick. det är fruktansvärt. tänk er att leva med en femtioplussare som slåss och har ljudvolymen hos en tjugoåring.


   
SvaraCitera
Exner

durga:
i hemlighet är iosib en förfäktare av flamsig humor, vitsar och slapstick. det är fruktansvärt. tänk er att leva med en femtioplussare som slåss och har ljudvolymen hos en tjugoåring.

: D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga: ordvitsar är för kreatur som inte förstår att glädje är en känsla som inte ska befläckas med skam.

ogillar du även förslappat formulaiska ordlekar där anspråkslöshet är själva poängen? exempel: rotera initialkonsonanter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: ogillar du även förslappat formulaiska ordlekar där anspråkslöshet är själva poängen? exempel: rotera initialkonsonanter

nej, uppskattar din humor. men det övergår ju lätt i clanging, som känns mer som ett kroppsligt behov snarare än humor. fast det är kul att göra ljud mot varandra. har du uppfattat att slask också är rätt bra på det där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
nej, uppskattar din humor. men det övergår ju lätt i clanging, som känns mer som ett kroppsligt behov snarare än humor. fast det är kul att göra ljud mot varandra. har du uppfattat att slask också är rätt bra på det där?

ja kanske, något sorts tvångsbeteende iaf. och humorn ligger ju då inte alls i det verbala, egentligen.

har inte ens sett honom på över två år men ja.


   
SvaraCitera
mynona

durga: underfundig humor

om jag måste välja... jag tror det, men jag vill inte välja. Jag gillar också torrt konstaterande humor eftersom det ofta presenterar en komisk kontrast. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga: ordvitsar är för kreatur som inte förstår att glädje är en känsla som inte ska befläckas med skam

: D men det svider så skönt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är underfundig humor typ superduperhumor, isf röstar jag på d


   
SvaraCitera
Draug

durga: annat

Svart humor är bäst.


   
SvaraCitera