Aviseringar
Rensa alla

Vilken är den bästa komplimang du fått?


time
 time
Ämnesstartare

Kan ibland känna att de komplimanger vi fått höra och lägger värde på säger en del om vilka vi är! Pratade med allas vår favorit-Zymba nyss och kom plötsligt ihåg den där gången i gymnasiet när isteche och jag inte var tillsammans men gick en kurs i historia ihop, jag höll ett föredrag om JFK och var så nervös att jag pratade alldeles för fort. Läraren skrattade och sa att jag borde bli sportkommentator, men isteche klappade mig tafatt på axeln och ba: "time, ditt retoriska vidunder". Det har stannat kvar hos mig även fast det kanske inte var menat som en helhjärtad komplimang.

compliment1.jpg

Vilken är den bästa komplimang du fått?


   
Citera

Fick en av en läkare och den var att jag har en fin näsa. Tycker inte det själv så det var trevligt. Mycket glad


   
SvaraCitera

Får aldrig komplimanger Ledsen


   
SvaraCitera

adaq:
Får aldrig komplimanger Ledsen

du som är så bra!


   
SvaraCitera

Det närmsta jag kommit en komplimang är väl frisörskor som sagt att jag hade fint hår efter dom klippt mig. Jag fick en gång sagt till mig att jag hade fin jacka av moster, och en annan komplimang här på UM.

3+ alltså. Kanske fler men minns ej.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Har fått några få som ligger på topplistan:

  • Du är den omänskligaste människan jag har träffat, sa min lärare med ett stort leende.
  • Jag skulle kunna berätta vad som helst för dig, typ att jag mördat min mamma eller nått, och du skulle inte bry dig alls (menat som att jag inte hade dömt honom etc), sagt av min allra bästa killkompis.

   
SvaraCitera

(vet inte om detta räknas)
*Har på mig ett självlysande grönt armband. Det är mörkt ute och typ det enda som syns är mitt armband*
"Du påminner lite om Hulken, fast med mer kläder, längre hår och mindre bröst" - Scoutkompis


   
SvaraCitera
nubbie

Fick det framfört till mig, från engemensam vän, att min bror bl.a. sa typ att han var stolt över människan vuxit upp till typ osv. Ok den kom inte direkt från honom till mig men ändå. Blev så rörd att jag blev tårögd Rodnar


   
SvaraCitera

brukar mest vara olika varianter av "du är konstig men bra"


   
SvaraCitera

Jag har blivit kallad för korkad, knäpp och allmänt konstig. Senast idag blev jag kallad för klump. Det är fanimig kärlek!


   
SvaraCitera
reben

typ smart
snygga ögonbryn med


   
SvaraCitera

"dina bilder på instagram e väldigt avancerade"


   
SvaraCitera

"Jag uppskattar dig mer än du kan förstå. Jag är så otroligt glad att du finns."
Blev mycket glad. 

Den minst uppskattade mottogs idag när snubbe tog screenshot på en bild på mig och skickade till min kompis i tron att det var hon på bilden samt skrev "fin fin fin fin fin". Wtf ens. : S


   
SvaraCitera
lok501

"You're extremely cynical" - Lok501's friend 2K15

Nej men jag får aldrig riktigt komplimanger, iaf inte genuina sånna, så jag uppskattar de kommentarer jag får som jag håller med om 🙂


   
SvaraCitera

''Mmh glömmer aldrig den natten med dig, du är så charmig att du fick mig att bli våt, konstigt jag vet men seriöst det va så sjukt nice!
Saknar dig puss!''

Va en person som förmodligen tyckte jag va riktigt nice i sängen Rodnar


   
SvaraCitera