Aviseringar
Rensa alla

Vilken är den bästa tesorten?


Ämnesstartare

Jag letar efter nya tesorter att prova, men jag behöver lite inspiration. Just nu gillar jag Earl Grey och English Breakfast (ja, jag bör gifta mig med en engelsman, eller hur?). Men jag har nyligen upptäckt att vaniljte är riktigt mumsigt, så dricker mycket sånt nu.

Såeeeh... Vad brukar ni ta för te? Vad är godast? Vad ska man akta sig för?

Obs jag dricker te med mjölk! (återigen, finns det nån engelsman här ellä?)


   
Citera
Paseo

te med mjölk har jag ingen erfarenhet av, låter äckligt enligt mig!
men här är mina favoriter i alla fall av de man kan köpa i mataffären [smile]
Image
Image


   
SvaraCitera
Paseo

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jordgubbste är sjukt gott! Och grönt te med mjölk. Men jordgubbste med mjölk är så gootttt.
På ett program där de gav en ful och sliten tant nya fasader rådde tandläkaren henne att dricka te med mjölk ist för rent då det är skonsammare för tänderna. Kände mig nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

På ett program där de gav en ful och sliten tant nya fasader rådde tandläkaren henne att dricka te med mjölk ist för rent då det är skonsammare för tänderna. Kände mig nöjd.

MHM JUSTE.

+ te med mjölk smakar godare. Särskilt sojamjölk, det har en sötare smak. Brukar alltid ta sojamjölk till kaffe och te! Ni bör prova. Te utan nånting smakar så beskt och earthy typ 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar blue fruits


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

darjeeling first flush är bra te. annars ryskt (svart) te; det blir inte bittert med tiden heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar inte dricka te så ofta men det händer! Och då gillar jag dettttaaaa: Image
(Man ska spejsa till det med en gif.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar dricka earl grey med jasminblommor (kallades "Persian Earl Grey" när det såldes av lipton)
Asnice med lite socker och mjölk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Särskilt sojamjölk, det har en sötare smak. Brukar alltid ta sojamjölk till kaffe och te! Ni bör prova. Te utan nånting smakar så beskt och earthy typ 🙁

Har nog inte smakat sojamjölk. Är lite tveksam till soja i allmänhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ej. earl greys gula


   
SvaraCitera

Kom hem till mig snart så ska du få smaka ett gott jordgubbste [cute]


   
SvaraCitera

testat rött te? myyyycket gott. mique säljer en massa goda teér, en klar favorit är kvällsmys. fast den finns kanske inte kvar, var ett tag sedan jag köpte den.
polkate är rätt gott! och svart apelsinte. söderte. chaite.
kobbs lösviktste är grymt också. röd skymning och lust & fägring är bäst. åh, nu blev jag sugen. måste gå och göra mig en kopp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

Kom hem till mig snart så ska du få smaka ett gott jordgubbste

Bjud hem mig, sötnos. [blush]

TACK till alla tips, ska prova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Obs jag dricker te med mjölk

[cry]


   
SvaraCitera