Aviseringar
Rensa alla

​Vilken är er bästa wok?


Ämnesstartare

vilken är er favorit wok? nudlar eller ris? kyckling, biff eller räkor? eller vad har ni nu helst i?
ska nämligen laga wokmat ikväll men osäker på vad, ge tips och idéer på tillagning och ingredienser!
RodnarRodnarRodnar


   
Citera

Omg asså min favorit mat e nudlar med kyckling o grönsaker det e såååååå gott. Bukar dock köpa så har ingen erfarenhet av o göra hemma. Men somsagt kyckling o nudlar e godast. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack tack!
bara bestämt mig för att ha kokosmjölk och morot än så länge, allt annat är öppet för förslag, men kanske nudlar och kyckling ^^


   
SvaraCitera
time
 time

Äggnudlar, långa hyvlade morotsskivor, kyckling, broccoli, blomkål, sugar snaps, en skvätt teriyakisås, lite sesamolja till nudlarna! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Äggnudlar, långa hyvlade morotsskivor, kyckling, broccoli, blomkål, sugar snaps, en skvätt teriyakisås, lite sesamolja till nudlarna! 

Låter super! Finns sugar snaps ens färska att få tag på i vanlig mataffär? har nog bara hittat frysta förr när jag handlat.
Har dåliga minnen av sesamolja, tar ALLTID för mycket så att allting smakar sesamolja i slutändan ^^
Får grubbla vidare på detta recept. Tack för tips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undra om det finns färska nudlar, har aldrig hittat det heller Rullar ögonen Men detta verkar är en stor affär och vet att det finns färsk pasta så kanske.


   
SvaraCitera

Nudlar och kyckling med siracha 


   
SvaraCitera

Nudlar utan smak och köttbullar och ketchup. Fast det var 2010 nyårsafton och första gången jag provade pinnar. Barbeque honey sauce är min favorit. Eller det vanliga ostsås med bacon och köttbullar, pasta. Vill lära mig göra ostsås kan nån förklara nu Gråter 

Kycklingspettbitar och potatissallad, nu har de ju såklart tagit bort barbeque kycklingspett och har soya vilket är för starkt för mig, luktar illa och bläh så inga mer grillspett.. Gråter

Vad kan jag göra.. vill ha mat nu. Vet knappt heller vad wok är då de är så mycket konstiga vuxengrejer i det om man inte gör en egen och gör om allt, så det inte blir en wok. Glad

varför ska köttbullar vara så svåra och värma..


   
SvaraCitera

Crysilis:

Låter super! Finns sugar snaps ens färska att få tag på i vanlig mataffär? har nog bara hittat frysta förr när jag handlat.
Har dåliga minnen av sesamolja, tar ALLTID för mycket så att allting smakar sesamolja i slutändan ^^
Får grubbla vidare på detta recept. Tack för tips!

Vill ha allt hon sa utan blomkål och sesamolja Rodnar


   
SvaraCitera

Åh linas matkasse hade en wok med bacon och massor av smaker.. det enda jag petade bort var de gröna bladen men det var så många burkar man skulle blanda i, hela köket blev fullt av saker. Saknar den rätten, tror inte det var bacon ens utan nått fläsk.


   
SvaraCitera

Kyckling > allt. Älskar nudlar, ris är ok men nudlar är bäst. Grönsaker, typ minimajs, bambu eller paprika, måste ha paprika. Sockerärtor är också förvånansvärt gott, inte den smala sladdriga sorten utan den feta krispiga. Kokosmjölk är jättegott och man måste också ha lite starka kryddor i för smak. Även andra såser som fisksås gifter sig bra med detta. Eventuellt soya och socker om man vill. Det är iallafall så jag gör wook cx


   
SvaraCitera

Brukar göra chow mein med fry's "biff"bitar 


   
SvaraCitera
time
 time

Crysilis: Finns sugar snaps ens färska att få tag på i vanlig mataffär?

Brukar finnas på påse på ICA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OnkelHubert:
Kyckling > allt. Älskar nudlar, ris är ok men nudlar är bäst. Grönsaker, typ minimajs, bambu eller paprika, måste ha paprika. Sockerärtor är också förvånansvärt gott, inte den smala sladdriga sorten utan den feta krispiga. Kokosmjölk är jättegott och man måste också ha lite starka kryddor i för smak. Även andra såser som fisksås gifter sig bra med detta. Eventuellt soya och socker om man vill. Det är iallafall så jag gör wook cx

Åh, ja! Blir nog idag istället. Ska nog ta kyckling, bambu som du skrev, vattenkastanj, lite längre hyvlade morötter som Time sa, basilikablad, tror äggnudlar eller något av risen jag ha hemma,  kanske fisksås om jag har kvar hemma. Minimajs är också gott! Kokosmjölk, ananaschilisås, citrongräs, shiitakesvamp, kryddor osv... Blir nog bra, inte gjort på länge så tackar er för tipsen!


   
SvaraCitera

Crysilis:

Åh, ja! Blir nog idag istället. Ska nog ta kyckling, bambu som du skrev, vattenkastanj, lite längre hyvlade morötter som Time sa, basilikablad, tror äggnudlar eller något av risen jag ha hemma,  kanske fisksås om jag har kvar hemma. Minimajs är också gott! Kokosmjölk, ananaschilisås, citrongräs, kryddor osv... Blir nog bra, inte gjort på länge så tackar er för tipsen!

Jag kan komma över på Halv Åtta Hos Crysilis!


   
SvaraCitera