Aviseringar
Rensa alla

Vilken är er favorit serietidning?


reben

BAMSE


   
SvaraCitera

kassa alternativ. Swamp thing och batman är bäst.


   
SvaraCitera
Exner

minilinza: 91:an

Men föredrar att läsa FAntomen.


   
SvaraCitera
mynona

minilinza: Kalle Anka & Co

Bamse läste jag när jag var riktigt liten, jag hade några udda Tom och Jerry, medan andras exemplar av 91:an ofta låg överallt omkring i sommarstugor hos folk jag besökte


   
SvaraCitera

Hehe mynona, tänkte precis skriva om bland annat 91:an när jag klickade på tråden. 
Jag var ofta ute på Utö (skärgården i Stockholm) som liten, det var en gammal farbror som hade en stor stuga där vi fick bo om somrarna, där hade han en enorm låda med bara massor av serietidningar, han köpte alltid en var gång han åkte ner till "byn"/hamnen.
Där bland minns jag 91:an, Hälge, Bamse, Kall-Anka, Tom & Jerry med många många fler.

Läste alltid dom hela nätterna medans vi var där, det var första gången jag såg/läste serietidning. Minns det.
Lite roligt att du skrev 91:an som låg i sommarstugor tänkte jag på 🙂 91:an minns jag för att han hade flest utav den. Vet dock inte vikken serietidning jag gillade mest, minns inte det, troligtvis Kalle-Anka eller Tom & Jerry.
Faktiskt aldrig läst serietidning sedan jag var där sista gången. Tråkigt.

Edit: Jo, jag minns nog min favorit nu men minns inte namnet, det var en kille, kanske 25-30 år. Han hamnade alltid på olika arbeten, en gång som målare, sedan på ett skepp och så vidare. Komedi såklart. Möjligtvis att någon vet vikken jag syftar?
EDIT: Har nog bläddrat när man varit och klippt sig någon gång!
EDIT: Farbrorn hade barn, så inte bara hans tidningar 🙂

mynona:

medan andras exemplar av 91:an ofta låg överallt omkring i sommarstugor


   
SvaraCitera

Nu när jag tänker på det så hade väl alla serietidningar i stugorna förr. Strunta i citatet, var inte lika festligt nu när jag tänker på så vanligt det var. Men lite rart ändå. 

Men det var ett bra minne Glad


   
SvaraCitera

tyckte om larson med the far side

annars kalla anka


   
SvaraCitera

Schism: tyckte om larson med the far side

så jävla synd att det lades ner... dilbert Hjärta


   
SvaraCitera

dock så har ju serieparaden mycket liknande serier som fanns i larsson, kanske till och med the far side


   
SvaraCitera

annars är det ju rocky och ibland uti vår hage som gäller 


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: serieparaden

skall spana in


   
SvaraCitera

Varför finns inte Tintin med?

För övrigt... Fantomen, Kalle Anka Pocket och Seriemagasinet (finns fortfarande att köpa på antikvariat). 


   
SvaraCitera

Herman Hedning


   
SvaraCitera