Aviseringar
Rensa alla

Vilken åldersskillnad är okej?


Ämnesstartare

Jag har tänkt väldigt länge tänkt på vilken åldersskillnad som är ok. Många som säger massa olika saker vilket gör mig väldigt förvirrad... Så undrar vad ni tycker som är okej, jag tycker att 3-4 års skillnad är okej i ungdomen (beroende på hur mogna man är i båda parterna). Hade vart glad för svar!!


   
Citera

Mamma gifte sig precis med en snubbe som snart är 50, o hon e typ 37 ele nåt. Det beror helt på åldern alltså


   
SvaraCitera
M04
 M04

Asså om en är 14 å en typ 24 tycker jag det är lite fel, men beror på mognaden hos båda kanske, å typ 16&19 tycker jag är okej, men senare om en är typ 48 å en 57 är det ju inte så mkt, så som förra sa, beror helt på åldern 


   
SvaraCitera

jag tillåter de som är 15 år gamla att göra vad de vill, och det innefattar 35-åringar


   
SvaraCitera

Om den yngre är i övre tonåren är det okej med 3-4 år åldersskillnad. Men till exempel en 14 åring och en 18 åring är helt fuckat enligt migGlad


   
SvaraCitera

Tycker att 1-2 år är rimligt 


   
SvaraCitera

När den yngsta är myndig bryr jag mig väl inte riktigt. Men om jag lägger det såhär: Jag skulle inte vilja ha en styvfarsa som bara var två år äldre än mig. 

Men i alla fall, så har jag en av de mer öppna synsätten på vilka åldersskillnader som är okej jämfört med de åsikter mina vänner har. Bland två personer som inte är myndiga varierar det mycket på vilken ålder det är, men i sådana fall skulle jag säga max 3 år i min åsikt.

Men en person som är i övre tonåren kan göra sina egna beslut mer fritt utan för mycket motstånd från ens familj.


   
SvaraCitera