Aviseringar
Rensa alla

Vilken av dem 16 personlighetstyperna på en Myers Briggs skala finns det minst av på UM tror du?


Ämnesstartare

Det är klart ett underskott av SPs och mest av NFs här på UM

INFJ brukar det vara ont om så vi tar bort den för säkerhets skull även fast jag tror att det inte är den mest ovanligaste här på UM men heller inte den som det är minst om heller

Har inte sett så mycket av ISTPs, ISTJs och ISFJs

ENTJ, ENTP och ENFPs i sånna här sammanhang brukar det vara ont om.

Vilken av dem 16 personlighetstyperna tror du det är minst om här på UM? Rösta i pollen 

Redigerat på TS begäran. /Mod


   
Citera
Ämnesstartare

varför är forumtiteln "vilken av personlighetstyperna finns det minst av" och pollfrågan "vilken av dessa typer finns det minst av" samtidigt som du rekommenderar de som har någon av typerna i alternativen att rösta på sin egen typ i pollen? hur tänkte du där?


   
SvaraCitera
Kudhos

ENTJ är rätt ovanliga generellt så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

What Durga said.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
varför är forumtiteln "vilken av personlighetstyperna finns det minst av" och pollfrågan "vilken av dessa typer finns det minst av" samtidigt som du rekommenderar de som har någon av typerna i alternativen att rösta på sin egen typ i pollen? hur tänkte du där?

Ja det är min uppfattning, så om någon är det så rösta på det? Hur tänker du? Nej vänta nu tänkte jag fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LejonUngen: Ja det är min uppfattning, så om någon är det så rösta på det? Hur tänker du?

du vill att pollen ska mäta vilka typer som är ovanliga, det vill säga vilka typer som inte finns här, samtidigt som du uppmanar personer att rösta på de typer som de har, det vill säga de typer som faktiskt finns här. är motsättningen inte tydlig för dig? antingen får du se till att bara de som har typerna istp, istj, isfj, entj, enfp eller entp röstar i pollen, så att du kan se vilken som fått minst röster, eller så får du formulera instruktionen så att alla röstar på den typ de tror är minst vanlig. det första vore ju att föredra om du vill ha ett rättvisande svar och inte bara vad folk tror är ovanligast, men nu har du valt både och.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga: du vill att pollen ska mäta vilka typer som är ovanliga, det vill säga vilka typer som inte finns här, samtidigt som du uppmanar personer att rösta på de typer som de har, det vill säga de typer som faktiskt finns här. är motsättningen inte tydlig för dig? antingen får du se till att bara de som har typerna istp, istj, isfj, entj, enfp eller entp röstar i pollen, så att du kan se vilken som fått minst röster, eller så får du formulera instruktionen så att alla röstar på den typ de tror är minst vanlig. det första vore ju att föredra om du vill ha en rättvisande bild och inte bara vad folk tror är ovanligast, men nu har du valt både och.

LejonUngen: Nej vänta nu tänkte jag fel


   
SvaraCitera
Exner

LejonUngen: LejonUngen: Nej vänta nu tänkte jag fel

Vill du skapa ny tråd istället? I så fall kan vi låsa den här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Vill du skapa ny tråd istället? I så fall kan vi låsa den här.

Nej låt den vara kvar, orkar inte Söt


   
SvaraCitera
Exner

LejonUngen:

Nej låt den vara kvar, orkar inte Söt

Alright.

ISTJ, ESTJ, ENTJ och INFJ har jag stött på få av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Alright.

ISTJ, ESTJ, ENTJ och INFJ har jag stött på få av.

Är inte NW och Time ESTJ? Time är i alla fall EXTJ skulle jag säga, men har bara hängt här i bakgrunden så känner inte så bra. Finns det någon ISTP här på UM?


   
SvaraCitera
Exner

LejonUngen:

Är inte NW och Time ESTJ? Time är i alla fall EXTJ skulle jag säga, men har bara hängt här i bakgrunden så känner inte så bra. Finns det någon ISTP här på UM?

Skulle säga att Time är SFJ. Hon och Zymba (ENFJ) brukar ha lätt att hitta varandra, medann mitt Te-användande krockar en hel del.

Med undantag för någon i gamla träningsforat och Buddah tror jag att alla STJ har varit SD:are.

Tror att både Stekaren är ISTP. Fe som sista funktion skulle förklara en hel del. Ser också Kudhos som ISTP, men kommer att säga INTJ.


   
SvaraCitera
Exner

LejonUngen: ISTP

Du har nog rätt i att det är få av dem. Nubbie glömde jag dock bort. Kvinnliga ISTP är väldigt ovanliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner

Vad är X?


   
SvaraCitera
Exner

Nachac:

Vad är X?

Står för när man inte vet, eller vill inkludera båda.
IXFP= ISFP eller INFP   /   ISFP och INFP


   
SvaraCitera