Aviseringar
Rensa alla

Vilken av dessa lägenheter skulle du välja?


time
 time
Ämnesstartare

Motivera gärna! 


   
Citera
time
 time
Ämnesstartare

Eh ja ponera att båda är skitsnygga med bra läge och alla bekvämligheter inom räckhåll.


   
SvaraCitera

time: Längst ner (vån 1, ej markplan), hiss

har bott i båda.

vån 5 utan hiss, no freaking way. vån 1 (inte markplan heller, så typ våning ½) var bäst.


   
SvaraCitera

va? varför röstar folk på vån 4 utan hiss :S

och haha dagens bästa i-landsproblem


   
SvaraCitera

Våning 1, blir jobbigt att flytta in/ut utan hiss


   
SvaraCitera
Kudhos

Längst ner. Om man får välja så blir det alltid längst ner.


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Kudhos:
Längst ner. Om man får välja så blir det alltid längst ner.

Nackdelar: Insyn, inbrottsrisk (balkongen är nog tillräckligt långt ner för att man ska kunna svinga sig upp med lite muskelstyrka) och enligt några googlesökningar: fler mygg på lägre våningar under sommartid! 


   
SvaraCitera

time: Längst ner (vån 1, ej markplan), hiss

Vad som helst utan 0 (allra längst ner)


   
SvaraCitera
Kudhos

time: Nackdelar: Insyn, inbrottsrisk (balkongen är nog tillräckligt långt ner för att man ska kunna svinga sig upp med lite muskelstyrka) och enligt några googlesökningar: fler mygg på lägre våningar under sommartid!

Insyn är inte sån jättestor nackdel om ni inte tenderar att gå nakna inomhus överallt. Och om det är så fallet, so be it. Det är ert property, ni får göra vad ni vill. Åskådarna får njuta av das naked body. 

Majoriteten av inbrott sker inte genom balkongen. Och ni kommer ju ha hemförsäkring. Se bara till att inte ha guldkedjor hängandes vid fönstret liksom. 

MYGG?! SOM NACKDEL?! Om mygg är så jobbigt så är det bara att flytta upp till Norrland. Kom igen nu, du vet att dessa "nackdelar" är inte nackdelar. 


   
SvaraCitera

time: Motivera gärna!

Vad är det mer som skiljer åt? Hur är utsikten i den på 4e våningen? För detta skulle för mig vara avgörande, annars hade jag tagit den på 1a, pga lat. Ja, seriöst.

Hjärta


   
SvaraCitera

time: Längst ner (vån 1, ej markplan), hiss

Jag bor så nu, är jättenöjdTumme upp


   
SvaraCitera

time: Längst ner (vån 1, ej markplan), hiss

Pga, att bo högt upp utan hiss kan inte vara någon höjdare. En av mina polare bor just 4 våningar upp (eller är det 5?) och har ingen hiss. Jag hjälpte till då hon och hennes familj flyttade dit. Det var ingen höjdare. Att storhandla kan heller inte vara kul, med alla dessa trappor som är tillräckligt irriterande när man bara ska upp och ner för att hälsa på och gå därifrån.


   
SvaraCitera

time: Högst upp (vån 4) utan hiss

typ roligare utsikt + i behov utav motionen en får genom att springa i trappan


   
SvaraCitera

Lägenheten som ligger högst upp. Jag tycker själv att bara inflyttning och utflyttning blir jobbigare, men det är två engångsgrejer. Fyra våningar är inte så farligt. Väl värt att människor inte får insyn samt att man själv får bättre översikt.


   
SvaraCitera

bra motion medtrappor =)


   
SvaraCitera