Aviseringar
Rensa alla

vilken av era brister är ni mest nöjd med ??


mynona:

:O Det här kan jag faktiskt sätta ett "+1" på. är inte social, men det har gjort att jag lärt känna mig själv väl ändå

😀 eller hur? Det kan komma något bra ur det mesta, bara man väljer att se det! 

reben:

du är verkligen på rätt spår linnea!! det är jättebra insikter om dig själv du har!!! vet inte om jag kan säga något mer coachande än det du redan vet! men det är enbart bra tecken!!!

Hehe, älskar din positivitet!! Härligt 🙂


   
SvaraCitera
mynona

019linnea: 😀 eller hur? Det kan komma något bra ur det mesta, bara man väljer att se det!

Ja! Egentligen är det väl inte så självklart som man tror: att lära känna sig själv? Inte för att det alltid hjälper: jag känner mig själv utan och innan, vet vilka fel och förtjänster jag har och ungefär varför jag har dem (felen i alla fall), men vet ändå inte hur jag uppfattas i andra människors ögon, och det verkar som om jag ofta uppfattas annorlunda än jag är - iofsg inte så konstigt, med tanke på hur sluten jag är. Men, det är nog mer sällsynt än man tror att ha självinsikt! 


   
SvaraCitera

fattar ej hur man kan va nöjd med dem :$$


   
SvaraCitera

mynona:

Ja! Egentligen är det väl inte så självklart som man tror: att lära känna sig själv? Inte för att det alltid hjälper: jag känner mig själv utan och innan, vet vilka fel och förtjänster jag har och ungefär varför jag har dem (felen i alla fall), men vet ändå inte hur jag uppfattas i andra människors ögon, och det verkar som om jag ofta uppfattas annorlunda än jag är - iofsg inte så konstigt, med tanke på hur sluten jag är. Men, det är nog mer sällsynt än man tror att ha självinsikt! 

Näe, det är inte så självklart som man kanske tror? Det är ju någonting vi alltid får göra utefter åldern och nya erfarenheter. Jag har läst att vi i princip blir nya människor vart tioende år, eftersom personligheten kan forma nya drag med tiden. Då är det förmodligen lätt att få mer/mindre självinsikt med åren, så ja, finns definitivt en möjlighet att den blir mer sällsynt för vissa!

Har ärligt talat aldrig tänkt på att du skulle vara sluten som person? Åtminstone är du för mig väldigt öppen och välkomnande i forumet. Det kanske är mer irl om någonting? 


   
SvaraCitera
mynona

019linnea: Näe, det är inte så självklart som man kanske tror? Det är ju någonting vi alltid får göra utefter åldern och nya erfarenheter. Jag har läst att vi i princip blir nya människor vart tioende år, eftersom personligheten kan forma nya drag med tiden. Då är det förmodligen lätt att få mer/mindre självinsikt med åren, så ja, finns definitivt en möjlighet att den blir mer sällsynt för vissa!

Ja, erfarenheter präglar oss - samtidigt upplever man ju olika mycket i sitt liv, med tanke på hur olika folks liv kan se ut kan folk se helt olika ut även om de är i samma ålder, så har nog mer med vilket liv man lever att göra än åldern...och ja, det är inte säkert att man lär sig av erfarenheten heller! jag tycker man kan se vem som är mogen och omogen ganska lätt

019linnea: Har ärligt talat aldrig tänkt på att du skulle vara sluten som person? Åtminstone är du för mig väldigt öppen och välkomnande i forumet. Det kanske är mer irl om någonting?

:O Upplever mig som mycket sluten: jag har visserligen skrivit en del om hur jag känner i känslotrådar, men aldrig varit konkret; och har varit mycket öppen med mina åsikter förstås, men jag är mycket annorlunda i enskildhet med människor än ute på forumet. Har blivit öppnare de senaste åren kanske, i takt med att jag mått sämre och inte haft krafter nog att orka skydda mig själv lika mycket. Men de som har lärt känna mig närmare på forumet säger att jag är annorlunda ute i trådarna än enskilt. 


   
SvaraCitera

(skriver på mobilen, funkar ibland endast att skriva ovan citeringen!) 

Jaså? Tycker ändå det är bra att du har tagit dig så pass långt, med mycket självinsikt och mer öppenhet! Det kan samtidigt vara modigt att visa sårbarhet inför andra, man bjuder liksom mer på sig själv. Tummen upp. 🙂

mynona:

Ja, erfarenheter präglar oss - samtidigt upplever man ju olika mycket i sitt liv, med tanke på hur olika folks liv kan se ut kan folk se helt olika ut även om de är i samma ålder, så har nog mer med vilket liv man lever att göra än åldern...och ja, det är inte säkert att man lär sig av erfarenheten heller! jag tycker man kan se vem som är mogen och omogen ganska lätt

:O Upplever mig som mycket sluten: jag har visserligen skrivit en del om hur jag känner i känslotrådar, men aldrig varit konkret; och har varit mycket öppen med mina åsikter förstås, men jag är mycket annorlunda i enskildhet med människor än ute på forumet. Har blivit öppnare de senaste åren kanske, i takt med att jag mått sämre och inte haft krafter nog att orka skydda mig själv lika mycket. Men de som har lärt känna mig närmare på forumet säger att jag är annorlunda ute i trådarna än enskilt. 


   
SvaraCitera
mynona

019linnea:
(skriver på mobilen, funkar ibland endast att skriva ovan citeringen!) 

Jaså? Tycker ändå det är bra att du har tagit dig så pass långt, med mycket självinsikt och mer öppenhet! Det kan samtidigt vara modigt att visa sårbarhet inför andra, man bjuder liksom mer på sig själv. Tummen upp. 🙂

Tack det är snällt sagt! Ja, det är bra när man kan vara öppen och ärlig! Har så svårt att lita på andra, önskar vara ännu mer öppen för mina vänner än jag är och arbetar hårt med det, men blockeringar kan vara så svåra att bli kvitt. Men ja jag försöker hårt! Hoppas på att få chans att utveckla mig mer under sommaren! Fast nu kommer jag på att vi kanske går ot för tråden. Tack för vänliga orden!


   
SvaraCitera

jag är rätt sjuk i huvudet och stundvis ambivalent vilket lätt förstör för mig. men samtidigt har jag ett antal människor i mitt liv som verkligen känner mig och gillar mina skeva principer och mitt temperament. tror dessa människor gillar att jag bölar om smöret hamnar på fel sida på mackan osv............ intalar mig iallafall att jag underhåller dessa människor ibland genom att inte hålla tillbaka vad jag tycker och tänker.............


   
SvaraCitera
reben
Ämnesstartare

strawbeerry:
Att jag inte kan se förbi orättvisor och måste debattera/diskutera hela tiden. Kan vara väldigt jobbigt, men då vet jag också att jag inte låter någon i min närhet bli behandlad dåligt.

detta tycker jag är en superbra brist !! du måste va super bra vän! faktiskt tycker jag det!!! jag hoppas dina nära uppskattar ditt engagemang och det ger saker tillbaka!!! kämpa på du är en samhällshjälte!!!

019linnea: Hehe, älskar din positivitet!! Härligt 🙂

 tack hoppas detta kommer från hjärtat!!

S3ON:
fattar ej hur man kan va nöjd med dem :$$

man måste jobba på det!!! s3on ryck upp dig du kan finna positiva saker i allt om du bara kämpar!!


   
SvaraCitera

reben:

tack hoppas detta kommer från hjärtat!! 

Självklart, du sprider ju energi och kärlek genom dina uppmuntringar. Bra initiativ! 


   
SvaraCitera
reben
Ämnesstartare

subhuman girl:
jag är rätt sjuk i huvudet och stundvis ambivalent vilket lätt förstör för mig. men samtidigt har jag ett antal människor i mitt liv som verkligen känner mig och gillar mina skeva principer och mitt temperament. tror dessa människor gillar att jag bölar om smöret hamnar på fel sida på mackan osv............ intalar mig iallafall att jag underhåller dessa människor ibland genom att inte hålla tillbaka vad jag tycker och tänker.............

det är bra att intala sig saker stundvis det kan verkligen hjälpa!!! man måste tro på sig själv och då kan det behövas lite hjälp ibland nämligen fantasi!! SUPER BRA!!! hej och hå kämpa på!!!!


   
SvaraCitera

Trodde brister var något som man inte var nöjd över


   
SvaraCitera

reben: man måste jobba på det!!! s3on ryck upp dig du kan finna positiva saker i allt om du bara kämpar!!

omajjgad, vad går du på?? :$


   
SvaraCitera

mina svinröda läppar, de är heta och sexiga.

men problemet är att jag är en kille och straight, då ska man ju inte se ut så säger samhället...


   
SvaraCitera

dä ä ba kärlek 

S3ON:

omajjgad, vad går du på?? :$


   
SvaraCitera