Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok läser du just nu?

older comments

Ämnesstartare

snor:

Mm precis, det är lite olika samlingar av noveller och dikter! Hehehe. Chomsky. Hjärta

Har läst lite Poe på engelskan i gymnasiet och karln är ju onekligen jävligt bra så jag vill ju inte ta ut honom helt ur ekvationen, hans noveller får en ju tänka på något från Caves Murder Ballads men Chomsky är ju verkligen underbar.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läser Gidlund och G.W Persson, de skiljer sig åt en aning.

SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Har läst lite Poe på engelskan i gymnasiet och karln är ju onekligen jävligt bra så jag vill ju inte ta ut honom helt ur ekvationen, hans noveller får en ju tänka på något från Caves Murder Ballads men Chomsky är ju verkligen underbar.

Åh, vad fint! Poe är en av mina favorit Poe-ter (hö-hö-hö!) och hans noveller är också helt magiska. Fint att du har bra smak inom litteratur! Du har rätt bra smak överlag. Fortsätt så!

SvaraCitera
Ämnesstartare

snor:

Åh, vad fint! Poe är en av mina favorit Poe-ter (hö-hö-hö!) och hans noveller är också helt magiska. Fint att du har bra smak inom litteratur! Du har rätt bra smak överlag. Fortsätt så!

Nej jag ska sluta upp med det

SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Nej jag ska sluta upp med det

Mycket glad

SvaraCitera
reben

låt de gamla drömmarna dö

SvaraCitera

9789186505172_large

Jag läser den här boken som jag tycker att ni ALLA borde köpa nu diiiirekt! Otroligt nyttig bok att ha läst, om än lite obehaglig när man får se hur mycket skit vi har i vår värld. Jävla traffickinghelvete. 

https://www.dito.se/e-bok/9789186505172/under-floden

Läs den nu på sportlovet och säg vad ni tycker! Och om er världsbild har ändrats efter ni har läst den. 

Tack för mig!

SvaraCitera
seasaw

shantaram / gregory david roberts

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kafka på stranden/ Haruki Murakami

SvaraCitera

Det andra könet av Beauvoir

SvaraCitera
NEMI
 NEMI

En svartnad sparkstötting stack upp ur snön. Flickan hörde hur någon som gick förbi i gången sa att Bajkal skulle rena sig själv.
   - Tatarerna hade för vana att binda fast sina krigsfångar vid fallna krigare, sa mannen. Fot vid fot, mage mot mage, nuna mot nuna. Så dödade den döda den levande. Man kan kanske åstadkomma något med att göra gott, men med ondska får man allt. Det är helt onödigt att sätta sig emot ondskan. Den är omöjlig att utrota, också om det finns dom som pratar om guds godhet.
   Flickan lyssnade inte, hon fantiserade om medusaflockar som svävade likt moln långt ned i havsdjupet.

Kupe nr. 6

SvaraCitera

Pretty Little Secrets med Sara ShepardGlad

SvaraCitera
shelly

hon är inte jag av golnaz hashemzadeh

SvaraCitera
reben

borta m vinden

SvaraCitera
shelly

Daniellas:
9789186505172_large

Jag läser den här boken som jag tycker att ni ALLA borde köpa nu diiiirekt! Otroligt nyttig bok att ha läst, om än lite obehaglig när man får se hur mycket skit vi har i vår värld. Jävla traffickinghelvete. 

https://www.dito.se/e-bok/9789186505172/under-floden

Läs den nu på sportlovet och säg vad ni tycker! Och om er världsbild har ändrats efter ni har läst den. 

Tack för mig!

Har beställt den nu! 

SvaraCitera
older comments