Aviseringar
Rensa alla

Vilken bok med Stephen King är bäst av dessa böcker?


mynona

mynona:

Mästerverk. Jag gillar även Rasande Rose, Nattsagor och Desperation

Just det, "Flickan som älskade Tom Gordon" är ju också en favorit, den ligger jämstides med "Det" fast den är tun som ett bland mot Dets huvudkudde-tjocklek


   
SvaraCitera

The Green mile är skitbra. Speciellt filmen


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Shit jag måste läsa Under Kupolen snart. 


   
SvaraCitera

Vilka har det gjorts filmatiseringar av? Förutom under kupolen dårå, känner till TV-serien Under the Dome. 


   
SvaraCitera
time
 time

S3ON:
Vilka har det gjorts filmatiseringar av? Förutom under kupolen dårå, känner till TV-serien Under the Dome. 

Glad

image_33.jpeg


   
SvaraCitera


Vrf finns inte ''Det mörka tornet med som alternativ? :/ 
''Historien om Det Mörka Tornet

King påbörjade historien om Roland 1970. Han ville skriva en stor episk roman inspirerad av Robert Brownings dikt "Childe Roland to the Dark Tower Came" och skrev den första meningen: "The man in black fled cross the desert and The Gunslinger followed." King skrev på historien lite då och då och publicerade resultatet som fem novell-liknande delar i Fantasy & Science Fiction Magazine mellan 1978 och 1981. 1982 gavs då The Gunslinger ut som en roman i begränsad upplaga av förlaget Donald M. Grant, vilket senare skulle skapa ett ramaskri bland Kings läsare eftersom de flesta hade missat att boken en fanns.
King fortsatte sedan att ge ut nya delar i boksviten med ungefär fem års mellanrum tills han skulle skriva den femte boken. Då bestämde han sig för att skriva klart seriens tre avslutande böcker i ett svep, och 2004 släpptes den sjunde och sista romanen - 22 år efter den första och 34 år efter att King börjat skriva på den. Att Det Mörka Tornet-sviten är Kings magnum opus råder det inget tvivel om, speciellt som mytologin Kings skapade runt Roland smög sig in i många av hans andra romaner och noveller under tiden han skrev på sviten.''


   
SvaraCitera

Smilen: Vilken är din favorit?

81ipXKw8rjL.jpg


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:

81ipXKw8rjL.jpg

Bra film. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jag håller på och läser Pestens Tid just nu. Boken är riktigt riktigt bra. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Desperation är väldigt obehaglig.


   
SvaraCitera

Det är väl den enda jag kan tänka mig.. 

Har dock inte set den gamla bara den första delen.. tyckte väl den va så där..


   
SvaraCitera