Aviseringar
Rensa alla

Vilken dygnsrytm trivs du bäst med?


Ämnesstartare

De flesta känner sig väl rätt kassa om de råkar vakna efter middagstid men man sover ju alltid så gott de gånger de hänt. Att somna vid 21 och vakna vid 07 känns på något sätt inte lika utvilande. Har för mig att det finns forskning som visar att man kan vara morgon-/eller kvällsmänniska så detta känns ju ändå rätt vettigt. 
gant_sovrum1.jpg


   
Citera
b1son

trivs bäst med att sova från två på natten till tio-elva på förmiddagen typ
så vet inte vilket alternativ det blir


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

b1son:
trivs bäst med att sova från två på natten till tio-elva på förmiddagen typ
så vet inte vilket alternativ det blir

ja det var lite snäva val. kanske dagssovning. 


   
SvaraCitera

Tror att all forskning visar att man ska sova i streck så länge som möjligt och när det är mörkt. Sova i olika omgångar och på dagen ska man helst undvika.  


   
SvaraCitera

20:00-05:00


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:
Tror att all forskning visar att man ska sova i streck så länge som möjligt och när det är mörkt. Sova i olika omgångar och på dagen ska man helst undvika.  

Syftar på när man är vaken på natten och sover på dagen


   
SvaraCitera

har inget val i det, sova senast kl 22 annars kommer ja inte upp kl 05:45


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är väl ledig ibland

handendärnissen:
har inget val i det, sova senast kl 22 annars kommer ja inte upp kl 05:45


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
du är väl ledig ibland

inte från jobb, bara helg såklart men då är de bara dumt o va uppe länge får måndagarna blir ju assega då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det låter jobbigt

handendärnissen:

inte från jobb


   
SvaraCitera

Kliver normalt upp 4:45 på vardagar det är lagom för mig. På helgen blir det nog runt 7:00


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
det låter jobbigt

haha kommer väl va så i typ 40 år till 😉 de ä de man pluggar som fan i skolan för haha


   
SvaraCitera

Jag vet ej, jag sover och vaknar olika. Vanligt om jag skulle till skolan som liten så var det ungefär 22:00-07:00

Nuförtiden är det olika. Jag tror att jag sover som bäst om jag sover ifrån runt 18:00-02:00 eller liknande ifrån middag till natt. Tyvärr finns det inte mycket att göra vid den tiden man vaknar då. Därför brukar jag inte förhålla mig till den sömnrytmen. Jag gillar att vara vaken om tidig morgon, alltså 03:00-07:00 där brukar jag vara pigg och trivas, men jag vet ej.


   
SvaraCitera