Aviseringar
Rensa alla

Vilken hårfärg ska ja haaa


Ämnesstartare

orkar inte posta bild på mig men tror dom flesta vet hur jag ser ut

har brungröna ögon och jätteljus hy med gul underton (tror jag)

har världens fulaste utväxt nu vilket funkar bra pga har mössa på mig hela tiden på vintern men jag måste fixa håret snart så jag kan gå utan mössa när det blir vår [sad]

har funderat på att bara avfärga och typ tona i en nyans som liknar originalfärgen men vet inteee
är typ råttfärgad


   
Citera
Ämnesetiketter

Kör på något som liknar din riktiga hårfärg. Det är så himlarns bekvämt. Du slipper bry dig om utväxt sedan! Och håret mår ju bättre av att inte färgas hela tiden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saknar alternativen: Mossgrön och preussisk blå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Kör på något som liknar din riktiga hårfärg. Det är så himlarns bekvämt. Du slipper bry dig om utväxt sedan! Och håret mår ju bättre av att inte färgas hela tiden!

har också tänkt så, men vet inte hur jag ska komma dit från hur det ser ut nu..... och avfärgning är ju så sjukt dyrt kom jag på nu [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd igen:

Röd (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

ehd igen:

har också tänkt så, men vet inte hur jag ska komma dit från hur det ser ut nu..... och avfärgning är ju så sjukt dyrt kom jag på nu [sad]

Borde det inte gå lika bra att bleka tills du får en vettig färg? Eller jag vet inte. Lyssna inte på mig, jag har inte färgat håret på minst sju år. [blush]


   
SvaraCitera
höna

röstade mörkröd. har för mig att du hade det förut och det var nice!


   
SvaraCitera

ehd igen:

Jordgubbsblond (Du röstade på detta alternativ)

Vilket jag röstade på för att jag tänker mig att det kanske är någorlunda likt din naturliga färg. Det enklaste är det bästa. Du passar även bra som satan i din naturliga färg. Det är ju liksom den hårfärgen som växer ur din skalle. Den matchar med högsta sannolikhet ditt skinn och blaha.

Capture:

Kör på något som liknar din riktiga hårfärg. Det är så himlarns bekvämt. Du slipper bry dig om utväxt sedan! Och håret mår ju bättre av att inte färgas hela tiden!

!!! *medhåll*

Jag kör själv min naturliga färg i en undercutfrisyr. Jag har hår på skallen, och snaggar bort allt runt om och på sidorna av huvudet. Skitbekvämt, kriminellt snyggt och sjukt jävla enkelt. Vinnande koncept.


   
SvaraCitera

ehd igen:

är typ råttfärgad

Blek skiten ur håret och färga över med någon färg som är någorlunda nära din egen färg. Sedan låter du det vara, bara. Du kan ju slinga det eller något, om du inte vill att det ska se för mycket ut som en halvnedhissad rullgardin.

Jag vet dock inget om färgning och hårstajling, så ta i beaktan att jag ger råd helt på måfå. [crazy] Det är så lätt att odla ut sin egen färg när en har kort hår, det tar ju typ två dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ehd igen:

Jordgubbsblond (Du röstade på detta alternativ)

mysig färg


   
SvaraCitera

Om du inte kör din naturliga tycker jag att du ska färga håret djupt mörkblått eller mörkgrönt!!! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Blek skiten ur håret och färga över med någon färg som är någorlunda nära din egen färg. Sedan låter du det vara, bara.

så skulle jag kunna göra! men är rädd att håret kommer lossna eller iallafall gå av då [crazy]


   
SvaraCitera

ehd igen:

så skulle jag kunna göra! men är rädd att håret kommer lossna eller iallafall gå av då [crazy]

Då tar det ju bara snabbare tills du har din naturliga färg i hela håret! [crazy] Du kommer säkert ändå vilja klippa av en del så att hela ditt hår är din naturliga när det väl växt ut en resonabel bit, om du vill slippa rullgardinsfärgmönstret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Du kommer säkert ändå vilja klippa av en del så att hela ditt hår är din naturliga när det väl växt ut en resonabel bit, om du vill slippa rullgardinsfärgmönstret.

ja, men det är ju den delen jag vill slippa [blush]


   
SvaraCitera

ehd igen:

ja, men det är ju den delen jag vill slippa [blush]

Vadå, du vill inte ha kort hår? Och du vill inte ha utväxtsfrisyr? Det blir knepigt. Man får uthärda. Jag gick igenom den fasen nu i höst, och jag har tagit mig levande igenom den!


   
SvaraCitera