Aviseringar
Rensa alla

VILKEN HUNDRAS?!


men de är en krävande hund om du inte visste de


   
SvaraCitera

Nova Scotia Duck Tolling är det , fina är dom !


   
SvaraCitera

Åh tollare, en av mina favvoraser [smile][love]


   
SvaraCitera

Svar på vilken ras det är finns redan - nova scotia dock tolling retriever, även kallad Tollare. Som någon redan har sagt är det en väldigt krävande hund och innan man skaffar en valp så borde man (som jag hoppas att du vet) kolla upp rasen ordentligt innan man bestämmer dig.

Att välja fel ras är bland det värsta man kan göra i hundköp.

Jag skulle råda dig att istället för att förälska dig i en bild på valpen (som jag inte vet om du har gjort, du kanske har extremt mycket erfarenhet av rasen, trots att du inte vet namnet på den) så kanske du kan skriva ett inlägg och skriva vad du vill ha av din hund. Exempelvis hur mycket motion du är villig att ge, pälsvård, vilken sorts aktivitet, storlek, syfte osv. Låt allt sådant bestämma vilken hund du ska köpa och se utseendet som ett extra plus!


   
SvaraCitera

Om du väljer hund utefter dess utseende så ska du inte ha hund.

Skulle vara som att skaffa en Huskey eller Irländsk Varghund bara för att de är fina/häftiga.

Eller en Amstaff bara för att de valparna är så förbaskat söta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Eller en Amstaff bara för att de valparna är så förbaskat söta.

mina grannar gjorde det, nu är Smulan stor och äger dem så jäkla hårt[party][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror väll på om du går efter utseendet eller egenskaperna. Men om du ska ha en vänlig, tillgiven och mycket fin hund ska du ha en golden retriver, lätt.[smile]


   
SvaraCitera

Har själv en Softis.
Soft Coated Wheaten terrier.
Härligt temperament, barnvänlig, lekfull (han är 10 år), hårar inte.
Bra nybörjarhund. Kräver inte lika mycket som en tollare.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera