Aviseringar
Rensa alla

Vilken hushållssyssla är tråkigast?


Ämnesstartare

Ja, vad säger ni?


   
Citera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Stryka


   
SvaraCitera
Åtta

André Vifot Haas: Diska

Man blir blöt, det tar lång tid, man måste göra det varje dag. Usch och fy fan. Jag vill aldrig mer diska.
Tack och lov har vi nu en ordentlig diskmaskin!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Tvätta

mer exakt: hänga tvätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Diska

Hatar!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diska det ända jag får göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diska och laga mat buhu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Man blir blöt, det tar lång tid, man måste göra det varje dag. Usch och fy fan. Jag vill aldrig mer diska.

Sedan jag började lyssna på podcasts så har diskningen blivit den allra trevligaste hushållssysslan. Finner det väldigt meditativt, och det händer att jag medvetet sparar ihop till ett enormt diskberg bara för att det ska räcka till ett helt avsnitt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

av det där har jag bara testat att diska och städa. har inget strykjärn och har ingen frys att frosta ur Rodnar kan tänka mig att det är jävligt drygt att frosta ur frysen dock..

diska gillar jag att göra, det är avslappnande så länge det inte är flera timmars disk som står och väntar. gillar att städa med, tror fönsterputsning också är helt okej. gillar när det blir rent och fint hemma. sopsorterar inte (hehe)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Diska

Astråkigt. Tur att det finns diskmaskiner. Tyvärr har vi bara det hemma och inte på landet.


   
SvaraCitera
Åtta

turtle: kan tänka mig att det är jävligt drygt att frosta ur frysen dock..

Typ enklaste sysslan någonsin. Stäng av frysen, lägg en handduk och en kastrull framför, vänta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Diska

Själva diskandet har jag inget emot men själva torkandet av disken gillar jag inte. Mest för att jag är lite för noga och vill att det ska blänka. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa: Själva diskandet har jag inget emot men själva torkandet av disken gillar jag inte. Mest för att jag är lite för noga och vill att det ska blänka.

Jag låter alltid den självtorka. Sedan är det bara att tjonga in i skåpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

laga mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

 tjonga

stay strong!

OnT: städa. nyligen fick jag lära att damm innehåller avsevärda mängder tungmetaller och andra gifter så nu har jag ingen bra primitivistisk ursäkt för att strunta i det längre. fortfarande motvilligt! hata städa.


   
SvaraCitera