Aviseringar
Rensa alla

Vilken hushållssyssla är tråkigast?


Ämnesstartare

André Vifot Haas:

 tjonga

stay strong!

OnT: städa. nyligen fick jag lära att damm innehåller avsevärda mängder tungmetaller och andra gifter så nu har jag ingen bra primitivistisk ursäkt för att strunta i det längre. fortfarande motvilligt! hata städa.


   
SvaraCitera
hmpf
 hmpf

André Vifot Haas: Laga mat

Faktiskt. Mycket möda för liten belöning tycker jag oftast.

Är ganska zen när jag diskar däremot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Laga mat. Tråkigt när man är student. Vill bara få det avklarat så snabbt som möjligt.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Städa

Hatar det. Dammsugning är allra värst. Skulle jag leja bort någon hushållssyssla skulle det vara städning.


   
SvaraCitera

Matlagning är också skittråkigt, men mest för att man måste göra VARENDA dag. Städa måste man ju inte göra varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:
Matlagning är också skittråkigt, men mest för att man måste göra VARENDA dag. Städa måste man ju inte göra varje dag.

Man lagar ju mycket mat när man väl lagar så kan man spara o äta de dagarna man inte orkar laga!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:
Matlagning är också skittråkigt, men mest för att man måste göra VARENDA dag. Städa måste man ju inte göra varje dag.

Matlådor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stryka.


   
SvaraCitera

André Vifot Haas: Matlådor?

Fingerprints: Man lagar ju mycket mat när man väl lagar så kan man spara o äta de dagarna man inte orkar laga!

Vi är 2 vuxna som äter både lunch och middag. Varje middag lagar vi MINST 4 portioner för att det ska räcka till lunch dagen efter. Ibland dubblar vi och lagar 8 portioner, men man kan ju inte äta samma mat hur många dagar i rad som helst!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Äh, det där sköter morsan!

Rodnar

Men när hon inte gör så lätt städa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX: Vi är 2 vuxna som äter både lunch och middag. Varje middag lagar vi MINST 4 portioner för att det ska räcka till lunch dagen efter. Ibland dubblar vi och lagar 8 portioner, men man kan ju inte äta samma mat hur många dagar i rad som helst!

Föreslår att ni fryser ner ett par lådor då och då så att ni får ett litet förråd och slipper äta samma dagen efter. 


   
SvaraCitera

Schism:
Laga mat. Tråkigt när man är student. Vill bara få det avklarat så snabbt som möjligt.

vad har att du är student med saken att göra? eller menar du korridorskök..?

ont städa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Städa

Dammsuga uh! Och plocka bort/sortera saker... avskyr föremål ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackars människor som bor med mig 0:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vad har att du är student med saken att göra? eller menar du korridorskök..?

ont städa

Att jag aldrig känner att jag har någon riktig fritid att tillägna ambitös matlagning.


   
SvaraCitera