Aviseringar
Rensa alla

Vilken intelligens värdesätter ni mest?


Horstat:

Vad innebär det?

En genväg till depression.


   
SvaraCitera

Vision:

logisk-matematisk (Du röstade på detta alternativ)

den mkt fräsig osv, önskar att jag hade lite av't:s


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

Horstat:

Vad innebär det? Att man vet att man har två armar?

Att man har en riktig självbild och liksom kunna se sina svaga och starka sidor. Att vara medveten om sina känslor, avsikter, sitt temperament och önskningar samt förmågan till självdisciplin.

Man drar sig ofta tillbaka och har ett stort behov av eget utrymme. Andra kan uppfatta en som skygg och en smula osocial. I själva verket handlar det om att personen tänker bättre när den är ensam.

Man för samtal om djupa inre upplevelser och är i kontakt med sina känslor och önskningar. Man är diskret och respekterar andras personliga integritet. Personen lyssnar också på sin intuition och går sin egen väg. Man är personlig och självständig och skiljer sig från mängden. [crazy]


   
SvaraCitera

Vision:

logisk-matematisk (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Uppskattningsförmåga


   
SvaraCitera

Vision:

Förmågan att skickligt observera, spåra, samla in och artbestämma växter och djur.

Va fan är det för hokuspokus? [bigcheers]


   
SvaraCitera

social. Det andra kan jag finna annanstans.


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

Åtta:

Jag tycker att det där är extremt fånigt. Många av de där sakerna handlar inte om "intelligens", utan om skicklighet. Speciellt den om natur fann jag lustig. [bigsmile]

Om jag ska vara ärlig så tycker jag också att den var lite lustig. Men när man läser er än just det jag skrev så verkar den lite mer som en intelligens. Det handlar liksom om att förstå sammanhang i naturen, se skiftningar och produktivt kunna använda sig av dessa erfarenheter, och också om att se mönster och upptäcka likheter och t.ex. kunna läsa spelet under en fotbollsmatch, tennismatch etc. [crazy]


   
SvaraCitera

Vision:

Social (Du röstade på detta alternativ)

är nog det eller en av sakerna som jag är sämst på av det som går att välja mellan och det är något som jag gärna skulle vilja vara bra på.


   
SvaraCitera

logisk-matematisk (Du röstade på detta alternativ)

Är det enda på listan som är intelligens.

Matematik och Logik ligger intelligens i.

Eller egentligen Logik då matematik är logik.

Logik = intelligens inget annat.


   
SvaraCitera

Vision:

logisk-matematisk (Du röstade på detta alternativ)

Hade ju vart coolt [crazy]


   
SvaraCitera

Vision:

logisk-matematisk (Du röstade på detta alternativ)

Eftersom jag är dålig på matematik så beundrar jag de som är bra på det. Själv har jag nog bra i natur- och språklig intelligens.


   
SvaraCitera

Vision:

logisk-matematisk (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Vision:

Social (Du röstade på detta alternativ)

Vision:

Språklig

Vision:

Visuell


   
SvaraCitera

Vision:

Självkännedom (Du röstade på detta alternativ)

Vision:

Språklig

[smile]


   
SvaraCitera