Aviseringar
Rensa alla

Vilken kurs i svenska skall jag läsa?


Ämnesstartare

Jag har läst båda kurser, men måste ändå läsa någon igen eftersom jag går på folkhögskola.

Vilken är att föredra?

Som jag ser det så är fördelen med B att det är mindre muntligt, och jag orkar inte muntligt, så mitt omdöme blir möjligen bättre genom att välja så. Slipper även lärare som anser att man lär sig bäst genom gruppövningar och lekar.

Fördelen med C är att jag slipper köpa mer kurslitteratur, och utmanar mig själv inom ett område jag inte trivs med. Dessutom har jag redan börjat där så har inget att komma ikapp.

Men känner redan av skoltrötthet efter en månad, så utmaningar är troligen ingen bra idé. Hm.


   
Citera
Ämnesstartare

Läs C, tyckte B var megatråkig. Hört att C skall vara roligare (ej läst själv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Jag har läst båda kurser, men måste ändå läsa någon igen eftersom jag går på folkhögskola.

Nej, om du redan har betyg i dem så behöver du inte läsa dem igen. Tror inte ens du FÅR läsa dem igen om du har behörighet i dem.


   
SvaraCitera

sarkasm:

Svenska C (Du röstade på detta alternativ)

Kortare, slappare. Tycker jag, i varje fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duke:

Nej, om du redan har betyg i dem så behöver du inte läsa dem igen. Tror inte ens du FÅR läsa dem igen om du har behörighet i dem.

Jo, tydligen måste jag. Varför skulle jag hitta på..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på folkhögskolan är båda vid lika många lektionstillfällen dessutom, på gymnasiet var sv c 50p och sv b 100p. kanske viktigt när ni röstar. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varje gång jag försöker förklara hur allt funkar, eller försöker förstå det själv, ångrar jag mitt val av skolform.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Jo, tydligen måste jag. Varför skulle jag hitta på..?

Säger inte att du hittar på, men du har nog missuppfattat eller så har dina lärare ingen som helst koll på vad som gäller. Är det för att fylla ut schemat eller för att dina lärare fått för sig att ditt tidigare betyg inte gäller som de säger att du måste göra det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Slipper även lärare som anser att man lär sig bäst genom gruppövningar och lekar.

Visste fan inte att det var såååååååååå mkt redovisningar och gruppgrejer på folkhögskolor men det är det [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duke:

Är det för att fylla ut schemat eller för att dina lärare fått för sig att ditt tidigare betyg inte gäller som de säger att du måste göra det?

Det är för att det är en regel inom skolformen, man ska läsa svenska och engelska.

Angelize:

Visste fan inte att det var såååååååååå mkt redovisningar och gruppgrejer på folkhögskolor men det är det

Håller med till 100%


   
SvaraCitera
Åtta

sarkasm:

Svenska C (Du röstade på detta alternativ)

B var brutalt tråkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Svenska B (Du röstade på detta alternativ)

ta det easy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

B var skitkul, ta det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

Svenska C (Du röstade på detta alternativ)

Åtta:

B var brutalt tråkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grundkurs.


   
SvaraCitera