Aviseringar
Rensa alla

Vilken kvinnofråga tycker du är viktigast?


isola: dessa kommer ju av en kass kvinnosyn -> vilka man kan förebygga genom genusvetenskap. inte endast genusvetenskap förstås, men det är ett bra sätt.

Folk med en kass kvinnosyn kommer inte att ändra på den för att man försöker lära dem genusvetenskap. Det är som att lära en gammal hund att sitta.


   
SvaraCitera

genusvetenskap kommer förhoppningsvis i framtiden att ses som ett idiotiskt vetenskapligt experiment som rasbiologi ses idag.


   
SvaraCitera
mynona

presidente:
genusvetenskap kommer förhoppningsvis i framtiden att ses som ett idiotiskt vetenskapligt experiment som rasbiologi ses idag.

så märkligt att rasbiologin har fler likheter med biologismens idé om medfödda könsroller än vad genusvetenskapen har. 


   
SvaraCitera

Fingerprints: Genusvetenskap

Sover


   
SvaraCitera

time: Våld mot kvinnor

Inklusive övergrepp, och självfallet:

time: Lika löner

Att kvinnor och män generellt gör olika val i livet ser inte jag som ett problem. Detta är en konsekvens av de medfödda könsrollerna som naturligtvis också delvis påverkas av omgivningen. Jag är övertygad om att vi behöver dessa roller och att män och kvinnor kompletterar varandra bra genom dessa. Genusindoktrinering ska vi inte ha. Det viktigaste är att kvinnor och män har precis samma rättigheter och att man aldrig ska drabbas negativt av vilket kön man råkar ha. 


   
SvaraCitera

Agahnim:

Folk med en kass kvinnosyn kommer inte att ändra på den för att man försöker lära dem genusvetenskap. Det är som att lära en gammal hund att sitta.

Det går att lära äldre hundar att sitta.


   
SvaraCitera

time: Sexuella övergrepp

time: Våld mot kvinnor

time: Lika löner


   
SvaraCitera

Min släkting adopterade en vuxen vildhund från Rumänien (den var ickeaggressiv och inte helt skygg, annars hade det ju inte varit så lyckat) men hn hade ju inte fått någon träning övht. Ganska fort kunde hn både en hel rad kommandon och låta bli att uträtta behov inomhus. Det hänger på tränaren och hundens intelligens och förmåga att förstå och lära sig - precis som med människor.


   
SvaraCitera
Kudhos

presidente:
genusvetenskap kommer förhoppningsvis i framtiden att ses som ett idiotiskt vetenskapligt experiment som rasbiologi ses idag.

Jag är lite motsatsen, jag hoppas att det blir en del av de obligatoriska kurserna i skolan. T.ex gymnasiet. De flesta skolorna har psykologi och religion som obligatoriska kurser, och samhälle har ju funnits länge. Klart genusvetenskap får plats där med.


   
SvaraCitera

mynona: ! Kort sagt: könsförtryck härstammar från problem som har med kön att göra, alltså från sex! Det är en fråga som handlar om attityder och som är allra svårast att lösa, och som det talas alldeles för lite om.

Ja, sex är alltid grunden.


   
SvaraCitera

isola:
Min släkting adopterade en vuxen vildhund från Rumänien (den var ickeaggressiv och inte helt skygg, annars hade det ju inte varit så lyckat) men hn hade ju inte fått någon träning övht. Ganska fort kunde hn både en hel rad kommandon och låta bli att uträtta behov inomhus. Det hänger på tränaren och hundens intelligens och förmåga att förstå och lära sig - precis som med människor.

älskar exemplet Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

presidente:
genusvetenskap kommer förhoppningsvis i framtiden att ses som ett idiotiskt vetenskapligt experiment som rasbiologi ses idag.

Hur är det idiotiskt att tycka att du som kille ska ha rätt att göra vad du vill utan att bli mobbad eller trakasserad för att det inte är "manligt nog", och vice versa med tjejer? Det handlar om att få ta del av hela planen och inte bara halva. Tycker det enda idiotiska här är att jämföra det med rasbiologi.


   
SvaraCitera
mynona

Kudhos:

Jag är lite motsatsen, jag hoppas att det blir en del av de obligatoriska kurserna i skolan. T.ex gymnasiet. De flesta skolorna har psykologi och religion som obligatoriska kurser, och samhälle har ju funnits länge. Klart genusvetenskap får plats där med.

Jag stödjer detta och håller med. Genusvetenskap gynnar trots allt även män och genom att införa det i grundskolan kan vi undvika alla dessa tröttsamma missförstånd av feminismen. 


   
SvaraCitera

ceka92:

älskar exemplet Hjärta

haha var tveksam till att skriva det men tänkte ähhh ni är väl vana vid isolaankedoter by now så vi kan väl lika gärna peta in en här också


   
SvaraCitera

isola:

haha var tveksam till att skriva det men tänkte ähhh ni är väl vana vid isolaankedoter by now så vi kan väl lika gärna peta in en här också

hehe jag tyckte nog mest att det var en roligt skev koppling till tråden


   
SvaraCitera