Aviseringar
Rensa alla

Vilken lästyp är du?


Ämnesstartare

Vad är du för lästyp?

Själv läser jag periodvis väldigt mycket. När jag väl är inne i den fasen spenderar jag all min lediga tid till att läsa i boken, och ofta prioriterar jag då också bort andra "viktigare" saker bara för att kunna fortsätta läsa berättelsen.
Sen har jag också väldigt svårt för att läsa slutet på en väldigt bra bok. När man känner att den är påväg att sluta blir jag ofta helt ångestfylld... Det är något som "dör".

Men läser kan jag göra överallt.. i sängen (gärna med en filt och en kopp te till), på bussen eller tåget, i gräset, i ett hörn, eller min personliga favorit, som är att läsa på ett ställe där man mellan kapitlen kan observera människor och skriva lite tankar och dikter över boken jag läser eller människor jag ser och sedan återvända till boken igen. Underbart [smile]


   
Citera

Hittar jag en bra bok är det svårt att låta bli den. Men det finns alltid saker som är intressantare.


   
SvaraCitera

när jag måste


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Hittar jag en bra bok är det svårt att låta bli den.

Vad är en bra bok för dig?[smile]


   
SvaraCitera

Önskar jag var bättre på att läsa. Även om det är en bra bok så kan det ta nån månad innan jag orkar fortsätta på den. Om jag inte har extremt tråkigt. Vill läsa klart Backyard Babies-boken, och har planerat det ett tag.


   
SvaraCitera

Är nog ganska lik dig.


   
SvaraCitera

Jag vet vilken typ av läsare jag är [mad]


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Vad är en bra bok för dig?[smile]

Varierar ju, men i allmänhet är det fantasy/vampyrfantasy. Trevligt skit.

För dig då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TidenHarFåttFnatt:

När man känner att den är påväg att sluta blir jag ofta helt ångestfylld... Det är något som "dör".

Detdär känner jag igen. En separationsångest som är väldigt stark.

Jag är nog som dig, men däremot så kommer och går viktigheten i läsandet i perioder, sen beror det ju mkt på hur berörd jag blir utav boken. Och hur pass bra jag kan leva mig in i bokens värld,.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

För dig då?

Varierar för mig också, men jag gilar överlag böcker som tar upp samhälsproblem på något sätt. Facklitteratur varvar jag med romaner, så ja, det är väldigt blandat. Just nu är jag inne på nobelpristagare[crazy]


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Varierar för mig också, men jag gilar överlag böcker som tar upp samhälsproblem på något sätt. Facklitteratur varvar jag med romaner, så ja, det är väldigt blandat. Just nu är jag inne på nobelpristagare[crazy]

Åh, fan. Nopelpristagare skulle jag nog aldrig få för mig att läsa om, men facklitteratur är jag inte främmande för. Den senaste boken jag läste var "Genom psykopatens ögon" av Robert Hare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Robert Hare.

psykopatologi skriver han bra om [smile]


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

psykopatologi skriver han bra om [smile]

Jo. Den var bra. Som lekman höll jag med om nästan allt;P


   
SvaraCitera

Jag älskar att läsa verklighetsbaserade böcker, om det handlar om något intressant det vill säga.
Typ, inte som andra döttrar.
Har jag väl läst sju gånger tror jag 🙂
Och typ, Inte utan min dotter.
Sådana typer av verklighetsbaserade.

Och kriminalromaner.
Och några undantag för andra typer utav böcker 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HighParadise:

Detdär känner jag igen. En separationsångest som är väldigt stark.

Jag är nog som dig, men däremot så kommer och går viktigheten i läsandet i perioder, sen beror det ju mkt på hur berörd jag blir utav boken. Och hur pass bra jag kan leva mig in i bokens värld,.

Jo, "viktigheten" varierar också för mig av iverse orsaker. Men visst är det en stark separationsångest som kan uppstå... Kul att nån känner samma[crazy]


   
SvaraCitera