Aviseringar
Rensa alla

Vilken lagsport är "hårdast"?


Ämnesstartare

Chryseus:

Ishockey (Du röstade på detta alternativ)

Att stå på ett par skridskor och samtidigt visa känsla med puck och utstå hård fysisk kontakt är det få sporter som slår.


   
SvaraCitera
hyper

palla hockey är den ända helt felfria å perfekta sporten som finns [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Rugby (Du röstade på detta alternativ)

Är ju rätt självklart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Är ju rätt självklart

Varför? Människokroppar är rätt mjuka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla de där är mesiga!
AUSTRALIENSISK FOTBOLL FTW!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Rugby (Du röstade på detta alternativ)

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Varför? Människokroppar är rätt mjuka.

Inga skydd och inga filmningar. Bara 20-30(ingen aning om hur många man får vara) män som använder sin styrka för vinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Inga skydd och inga filmningar. Bara 20-30(ingen aning om hur många man får vara) män som använder sin styrka för vinna.

Skydd är nödvändigt i andra sporter som innebär högre hastigheter, hårdare underlag och våldsammare kollisioner. Annars hade du haft brutna revben och punkterade lungor stup i ett. Att rugby är hårdare än amerikansk fotboll kan jag däremot hålla med om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Skydd är nödvändigt i andra sporter som innebär högre hastigheter, hårdare underlag och våldsammare kollisioner. Annars hade du haft brutna revben och punkterade lungor stup i ett. Att rugby är hårdare än amerikansk fotboll kan jag däremot hålla med om.

Rugby spelas också i ganska så högt tempo med våldsamma kollisioner.
Antar att du syftar på hockeyn med det där inlägget. Hade den här pollen varit över 20-30 år så hade hockeyn kanske varit jämbördig med rugbyn, då tack vare spelare som Salming osv, men nu? Nä inte ens nära tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker alternativen är skitmesiga. En hård och tuff lagsport som kräver mod, snabbtänkthet och god fysik, samt har stor skaderisk (som inte beror på psykade motståndare, oftast):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Rugby (Du röstade på detta alternativ)

Fast är det inte samma sak som amerikansk fotboll?


   
SvaraCitera

Hopalong Cassidy:

Fast är det inte samma sak som amerikansk fotboll?

Nejje, det är väldigt stor skillnad, den enda likheten är att bollen ser ut som en pumpa i stort sett. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Rugby (Du röstade på detta alternativ

Rugby är brutalt, men sjukt kul! [cute]
Har spelat i ungefär 1,5 år nu och om jag kommer av planen utan att ha minst ett blåmärke större än min hand har jag inte ens försökt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Nä inte ens nära tycker jag.

Menar du att hockeyn saknar fysiska spelare nuförtiden?


   
SvaraCitera

Klickade på rugby!!!!!!!11


   
SvaraCitera