Aviseringar
Rensa alla

Vilken linje är värre: Teknik eller Natur?


Ämnesstartare

Med "värre" menar jag framför allt svårare. Skulle vilja ha teknik men om det är svårare eller lika svårt som natur då blir det nåt annat. Min pappa säger i alla fall att teknik är ganska kaos


   
Citera

Båda är lika kaos


   
SvaraCitera
Haien

Skulle säga att de är rätt lika med skillnaden att natur är mer bred. Natur gar t.ex. fler SO-ämnen samt språkval. Går själv teknik och är nöjd med det. 


   
SvaraCitera

Vilken känner du att du kommer ha mest nytta av i framtiden?
Känns dumt att välja bort en för att du skulle tycka att den är svårare än den andra och sen inse att du borde valt den trots allt.


   
SvaraCitera

Teknik har bland annat matte 1c-3c precis som natur, fysik 1 precis som natur och kemi 1 precis som natur. Om du inte vill ha sådana kurser så bör du inte gå teknik. Låter de bra så är det bara att se till att välja en bra inriktning. Du borde kolla in vilka kurser som teknik har.


   
SvaraCitera

Om du inte är absolut stensäker på att du kommer plugga vidare och dessutom klara det galant så skulle jag avråda dig från natur. Inte för att det är svårt, utan för att det inte ger dig några färdigheter alls.
Lär dig ett yrke, gå fordon, hotell & restaurang eller något. Om du sedan vill plugga vidare så gör du HP, lätt som en plätt. Du kommer tacka mig om 15 år.

MVH lifehack


   
SvaraCitera

Det beror helt på vad du vill bli och vad du är intresserad av. Skillnaden framförallt är väl att natur har mer biologi och mer språk, båda har däremot lika mycket matte/fysik.


   
SvaraCitera