Aviseringar
Rensa alla

Vilken Miyazaki film?


Ämnesstartare

Vilken Hayao Miyazaki film tycker du är bäst?

Själv föredrar jag Mononoke Hime och Tonari No Totoro... fast Tenku no Shiro Rapyuta är grymt bra med^^


   
Citera

Älskar alla.

Däremot så var Howls' moving castle på bio en underbar upplevelse, och värderar den kanske därför högst.
Spirited away strax därefter.

Förknippar dessa filmer och den perioden i mitt liv med bra saker i allmänhet.

Miyazaki var för mig i princip okänd innan jag såg Spirited away på bio.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spirited away är nog min favorit. De andra är också coola, råare liksom, men Sen to Chihiro no Kamikakushi är finast lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara sett Spirited away. Eftersom alla sa att man bara måste se den. Ja, det räckte för mig för att inte vilja se något mer[smile]


   
SvaraCitera

Budolicious:

Bara sett Spirited away. Eftersom alla sa att man bara måste se den. Ja, det räckte för mig för att inte vilja se något mer[smile]

Bad taste, you has it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Bad taste, you has it.

Kalla det vad du vill. Den sög stenhårt imho


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bara sett Spirited Away, Det Levande Slottet och Princess Mononoke. Spirited Away är världens näst bästa animerade film efter The Lion King i mina ögon.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Den sög stenhårt imho

Av ren nyfikenhet undrar jag vilka filmer du tycker om. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Av ren nyfikenhet undrar jag vilka filmer du tycker om. 🙂

Haha, jadu. Min absoluta favoritfilm är nog Boondock saints, tätt föjt av ace ventura (framförallt tvåan) samt waynes world - en film som jag sett näramre 40 gånger och kan recitera rakt av snart : >

Nä, men jag har ingen jätteutpräglad filmsmak. Det är oftast mer serier som faller mig i smaken, då man har mer tid på sig att lära känna karaktärerna och så. En serie brukar vara mycket bättre andra gången man ser igenom den då man redan känner folket i den och så.

De serierna jag njuter mest av att se är framförallt South park (så galet omoget så det inte går att ogilla), futurama (bender, hallå?) och family guy (adhd-humor på sin topp). Sen gillar jag scrubs, anders och måns och kvarteret skatan med.

om vi ska försöka hitta något som inte är komedi så måste jag nog erkänna att jag är en sucker för die hard-filmerna då McCain är en av de hårdaste karaktärerna som jag stött på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Bad taste, you has it.

Det finns inte dålig smak, bara olika smak^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är coolt att namedroppa filmerna på japanska för att verka speciell. Jag gillar Nausciaä.


   
SvaraCitera

Pale Enchantress:

Det finns inte dålig smak, bara olika smak^^

Finns det ju visst, men det är alltid relaterat till något annan smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shajjn:

Finns det ju visst, men det är alltid relaterat till något annan smak.

Tycker inte jag^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Jag gillar Nausciaä.

Kaze no Tani no Naushika desu! ^_^


   
SvaraCitera

Budolicious:

Boondock saints

[love][love][love][love][love][love][love][love][love][love][love]

Pinsamt nog såg jag den för första gången för en dryg månad sedan. Fantastisk film, verkligen!

Budolicious:

Kalla det vad du vill. Den sög stenhårt imho

[sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera