Forumet - Vilken partiledare...

Vilken partiledare...

1976 0 29

Spana också in:

Pink Purple Babe: Han måste väl representera alla som valt honom och de flesta av sveriges kommunister
vänsterpartiet är det närmsta kommunism man kommer, därför är det många kommunisters förstahandsval men de har ingen kommunism i sitt manifest.
nu skulle man ju kunna påstå att sd inte har någon rasism i sitt men det är ju diskutabelt just pga deras manifest.

isola: vänsterpartiet är det närmsta kommunism man kommer, därför är det många kommunisters förstahandsval men de har ingen kommunism i sitt manifest.
nu skulle man ju kunna påstå att sd inte har någon rasism i sitt men det är ju diskutabelt just pga deras manifest.
Jag ifrågasätter inte på något sätt att det finns "mjukis" rasister eller "velour" rasister inom SD men syftet är väl i så fall lite bättre nämligen att försöka Bevara Sverige Svenskt.
Kommunism för mig har inget med demokrati och göra utan stenhård tuff militärdiktatur. Sedan att grundtanken i kommunism är något helt annat men hitintills finns det inget drömkommunistiskt land i världen.

Pink Purple Babe: Kommunism för mig har inget med demokrati och göra utan stenhård tuff militärdiktatur. S
alltså vi är ju alla underordnade etablissemanget och deras bestämmelser oavsett vilket parti som styr men ja vänstern förespråkar ju inte den enskilda privilegierade elitisten utan hela samhällets välmående, vilket dessa elitister tjänar på när de blir sjuka/gamla/skaffar barn etc

isola: alltså vi är ju alla underordnade etablissemanget och deras bestämmelser oavsett vilket parti som styr men ja vänstern förespråkar ju inte den enskilda privilegierade elitisten utan hela samhällets välmående, vilket dessa elitister tjänar på när de blir sjuka/gamla/skaffar barn etc
Det som talar mot kommunism är att det inte finns något land i världen som har en fungerande kommunism där folket kan känna sig lika fria som i västvärlden. Personligen tycker jag privat företagsamhet enbart är av godo.