Aviseringar
Rensa alla

Vilken passform tror ni det är på dem här byxorna?


dwadw
Ämnesstartare

Är än ute på min jakt efter ett par byxor som sitter bra. Tyckte om hur dem här satt på snubben men är osäker vilken passform det kan vara.

F8873A88-BB01-4DDB-B680-30A33500CBD0.png


   
Citera

Ser ut som helt raka hängslebyxor


   
SvaraCitera

Oh shit det var en ryggsäck


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Bananlåda:
Oh shit det var en ryggsäck

Haha ja det var en rätt så dålig bild men fick inte tag på någon bättre. Men har du någon gissning? Tänkte själv på antingen straight eller kanske loose i en mindre storlek eller något?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

dwadw:

Haha ja det var en rätt så dålig bild men fick inte tag på någon bättre. Men har du någon gissning? Tänkte själv på antingen straight eller kanske loose i en mindre storlek eller något?

Ingen aning, men dom ser rätt raka ut


   
SvaraCitera
Nerium

Byxorna på bilden är vidare än vad endast rak denim skulle vara. Därför rekommenderar jag en pösigare passform, om du skall nå liknande silhuett. Kan rekommendera Levi's - Stay Loose. Lösare än raka jeans och förblir vida hela vägen ned. Hög i midjan, vilket är jävligt snyggt. Även på "kortare"!

Levis%20Stay%20Loose%20Ljus.jpg


   
SvaraCitera

Nerium:
Byxorna på bilden är vidare än vad endast rak denim skulle vara. Därför rekommenderar jag en pösigare passform, om du skall nå liknande silhuett. Kan rekommendera Levi's - Stay Loose. Lösare än raka jeans och förblir vida hela vägen ned. Hög i midjan, vilket är jävligt snyggt. Även på "kortare"!

Levis%20Stay%20Loose%20Ljus.jpg

*Låg i grenen Blink


   
SvaraCitera
dwadw
Ämnesstartare

Nerium:
Byxorna på bilden är vidare än vad endast rak denim skulle vara. Därför rekommenderar jag en pösigare passform, om du skall nå liknande silhuett. Kan rekommendera Levi's - Stay Loose. Lösare än raka jeans och förblir vida hela vägen ned. Hög i midjan, vilket är jävligt snyggt. Även på "kortare"!

Levis%20Stay%20Loose%20Ljus.jpg

Ja asså jag är 172 cm. Tycker det är kort för en kille som fyller 18 om 3 månader. Men sen är det också en massa ungar i skolan som bär pösigare byxor och vill inte verka som att jag gör det bara för att andra bär såna, även om det ser bra ut.


   
SvaraCitera
Nerium

dwadw:

Ja asså jag är 172 cm. Tycker det är kort för en kille som fyller 18 om 3 månader. Men sen är det också en massa ungar i skolan som bär pösigare byxor och vill inte verka som att jag gör det bara för att andra bär såna, även om det ser bra ut.

Strunta i det, bär sådant du tycker är stiligt. Viktigt att experimentera med kläder, finna vad du tycker om och vad du tycker mindre om. Vad andra än du själv tycker är oväsentligt. Skapa din egna stil, blir bäst så. Som mest sann mot dig själv.

Kan skriva som så, att jag älskar byxor med högre midja, vilka är pösiga. Ger en riktigt god silhuett, skapar intrycket av längre ben, vilket är mycket estetiskt. Precis som på sent 1800-tal till mitten av 1900-talet, då män klädde sig som proprast enligt mig.

Bär själv rock, kavaj, skjorta, slips, vida kostymbyxor, hängslen och svarta välputsade Oxfords till vardags. Likt i skolan samt när jag är ute och springer ärenden. Det är min stil, känner mig som mest trogen min själ när jag bär dessa kläder. Det är detta jag trivs i, det är såhär jag vill se ut.

Det kan tyckas läskigt, men desto mer du vågar prova nya kläder, desto mer säker kommer du förbli i dig själv. Du kommer att äga det du väljer att bära, till hundra procent. Kommer ge dig ett självförtroende i ditt sätt och vara, din kropp. Ditt sociala liv kommer nu kännas enklare. Din tillvaro mer självklar, vågar ta för dig samt stå upp för dig själv. Just för att du funnit kurage. Så blev det för mig i varje fall. Det är ett viktigt steg in i vuxenlivet, för att finna sig själv. Finna vad man vill göra här i livet, finna hur man vill bli bemött och sedd av sina medmänniskor.

Jag skriver kör, bara kör. Absolut det kan komma tillfällen då mindre trevliga kommentarer kommer ur folks munnar, men samtidigt är man inte längre osynlig. Människor ser än och blir nyfikna, du uttrycker ditt inre. Ger folk en del av din personlighet. En länk som kan föra dig samman med likasinnade, vilka finner dig intressant. De tar initiativet eftersom de är nyfikna och öppnar ett samtal, vilket kan komma och sluta upp i relationer av varierande slag. Fler relationer i livet är alltid ljuvt.

Ska jag vara helt ärligt så har jag fått mer positiva kommentarer än negativa, speciellt från det kvinnliga könet.


   
SvaraCitera
Nerium

Bananlåda:

*Låg i grenen Blink

Jag bär dem över midjan. Sitter som en smäck. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Nerium:

Jag bär dem över midjan. Sitter som en smäck. Rullar ögonen

Jodå


   
SvaraCitera

Skulle säga straight leg. Mina straight sitter sådär oftast, särskilt om ja kör större midjemått och skärp, annars typ Wide leg


   
SvaraCitera