Aviseringar
Rensa alla

Vilken person har betytt mest för er i ert liv?


Ämnesstartare

amsi: jag skrev ju rbn, och de andra är oväsentliga eftersom de behandlat mig dåligt

Okej förlåt, tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Okej förlåt, tack.

har du någon sådan person? 


   
SvaraCitera

Vettetusan..
Förmodligen personer som inte har den blekaste aningen om det iallafallllfalaflafl..

Man vill ju inte va en tönt och berätta det för dem? Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply: det känns ganska klyschigt men jag måste säga min pojkvän, vi har utvecklat en totalt öppen och ärlig relation där det finns massa rum att utvecklas individuellt och jag mår bättre än jag någonsin har mått med honom.

Skit i klyschor, det är din upplevelse som är det viktiga. Det verkar vara en fin relation ni har, det viktigaste tycker jag är just respekten för varandras individuella frihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: har du någon sådan person?

Min bror står högst. Även min mor men det har svajat fram och tillbaka där. Annars har jag haft svårare för djupare relationer med andra. Jag är också en sån person som kan inspireras och stödjas av karaktärer från böcker och filmer även om det inte är riktiga personer som finns omkring mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Min bror står högst. Även min mor men det har svajat fram och tillbaka där. Annars har jag haft svårare för djupare relationer med andra. Jag är också en sån person som kan inspireras och stödjas av karaktärer från böcker och filmer även om det inte är riktiga personer som finns omkring mig.

varför?

det är ju bra, skönt att kunna göra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte, kommer inte på någon. tror inte jag har låtit mig bli påverkad av andra i min närhet på det sättet. men har en st fin familj, har ett par mkt fina vänner och har en st moster jag ser upp till pga hon tillhör den bästa sorten människor kan tillhöra typ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Mormor. Åh, nu kommer jag börja gråta (färskt sår - hon gick bort i våras). Min älskade mormor har funnits med mig genom hela mitt liv, från dagen jag föddes till 7 mars i år. Alltid har hon varit närvarande, bott ca fem minuter bort och tillbringat alla dagar hemma hos oss. För oss har hon aldrig varit "avlägsen" på något sätt, utan mormor är en del av familjen och hon var alltid hemma hos oss och tittade på TV, hjälpte till i köket, med tvätten osv.

Det är härligt att du har fått lära känna en sån person och fått villkorslös kärlek och uppmuntran! GladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min fostermamma tror jag. Hon svek mig dock och visade sig vara ett as sedan, men hon har betytt en massa för min utveckling och jag är glad att jag hade henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: varför?det är ju bra, skönt att kunna göra

Äh, jag är så känslig av mig... När jag skaffar en vän eller flickvän är det för livet, jag binder mig väldigt starkt till folk så det gör för ont att separeras och därför är det inte värt att bindas för djupt. Det skapar för mycket smärta när det sen blir separation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Äh, jag är så känslig av mig... När jag skaffar en vän eller flickvän är det för livet, jag binder mig väldigt starkt till folk så det gör för ont att separeras och därför är det inte värt att bindas för djupt. Det skapar för mycket smärta när det sen blir separation.

🙁 ingenting du kan jobba bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Äh, jag är så känslig av mig... När jag skaffar en vän eller flickvän är det för livet, jag binder mig väldigt starkt till folk så det gör för ont att separeras och därför är det inte värt att bindas för djupt. Det skapar för mycket smärta när det sen blir separation.

Jag är likadan! Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: 🙁 ingenting du kan jobba bort?

Har försökt på olika sätt, även terapi, utan resultat. Jag har såna grundläggande förutsättningar, gener och psyke. Allt eller inget är det som gäller för mig, jag får acceptera det. Det är inte bara dåligt, för när det dyker upp bra personer kan jag få en väldigt djup relation med de och det är guld värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Har försökt på olika sätt, även terapi, utan resultat. Jag har såna grundläggande förutsättningar, gener och psyke. Allt eller inget är det som gäller för mig, jag får acceptera det. Det är inte bara dåligt, för när det dyker upp bra personer kan jag få en väldigt djup relation med de och det är guld värt.

okej! vill du ändra på dig? är svårt annars om man inte tror att det går. är ju nice att det för något gott med sig iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Jag är likadan!Ledsen

Ledsen Även om det är smärtsamt, så visst är det ett privilegium att kunna känna så djupt för någon? Det är både en välsignelse och en förbannelse på en och samma gång. Välsignelse när man är med de personerna, och förbannelse när de försvinner när relationen slutar eller om någon dör.


   
SvaraCitera