Aviseringar
Rensa alla

Vilken preventivmetod använder du och vad kostar det per månad?


elverpigen: kan man fråga barnmorskan om priser, vet hon sånt?

Ja, det ska hon nog göra. Har för mig att min berättade att Qlaira är lite dyrare än andra p-piller osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Ja! Började med dom i vintras tror jag. Enda biverkningen jag märkt är att mensen uteblir.

men hur vet du då inte vad de kostar? :$


   
SvaraCitera

elverpigen:

men hur vet du då inte vad de kostar? :$

http://na.se/nyheter/lanet/1.2164871-har-har-varannan-tjej-p-medel

Bor i rätt län osv. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

http://na.se/nyheter/lanet/1.2164871-har-har-varannan-tjej-p-medel

Bor i rätt län osv. Rodnar

vill gråta nu. måste kanske flytta.


   
SvaraCitera

ska skaffa pessar när jag har råd, det var inte gratis i min stad.


   
SvaraCitera

Järn:
Celibat, 0 kr i månaden.

Iofs medföljer det dolda kostnader såsom förhöjd konsumtion Ben & Jerrys och The Smithsplattor

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
ska skaffa pessar när jag har råd, det var inte gratis i min stad.

tycker det verkar läskigt och osäkert men bra om det funkar.


   
SvaraCitera

jag använder hormorspiral. den kostade 1048kr och räcker i 5 år. Årskostnaden blir alltså 209 spänn. helt ok i pris. 


   
SvaraCitera

elverpigen:

vill gråta nu. måste kanske flytta.

Mm, kom. Blink
100kr/mån blir ju ändå 1200/år........ Rätt mycket när man tänker efter. Men det finns väl något högkostnadsskydd?


   
SvaraCitera

elverpigen:

tycker det verkar läskigt och osäkert men bra om det funkar.

tycker att p-piller är läskigare, det värsta som kan hända med pessar är att jag skulle bli gravid, det kan jag bli med andra preventivmedel också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Mm, kom. Blink
100kr/mån blir ju ändå 1200/år........ Rätt mycket när man tänker efter. Men det finns väl något högkostnadsskydd?

om nu ppillren går under högkostnadsskyddet. är iaf en bra bit på vägen med mitt högkostnadsskydd nu, harnog bara några hundralappar kvar :S måste läsa på! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
jag använder hormorspiral. den kostade 1048kr och räcker i 5 år. Årskostnaden blir alltså 209 spänn. helt ok i pris. 

har läst att de kan typ "leda in infektioner" i livmodern + kan råka ha sönder kondomer? har fördomar. 


   
SvaraCitera

skulle ha fått gratis p-piller men personen på apoteket sa att de hade minsann ändrat lagarna och vill du ha gratis p-piller får du byta sort


   
SvaraCitera

elverpigen:

om nu ppillren går under högkostnadsskyddet. är iaf en bra bit på vägen med mitt högkostnadsskydd nu, harnog bara några hundralappar kvar :S måste läsa på! 

Hittade bara nånting om att det ingår i högkostnadsskyddet om man har besvärande riklig mens, eftersom studier visat att Qlaira minskar blödningen. Men vet inte, tror en barnmorska kan svara bättre på det. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
skulle ha fått gratis p-piller men personen på apoteket sa att de hade minsann ändrat lagarna och vill du ha gratis p-piller får du byta sort

jo, typ så sa barnmorskan till mig förra året. var typ 2 sorter som fortfarande var 100 kr/år, men jag hade provat dem och fått många negativa biverkningar så ville ju inte ta dem.


   
SvaraCitera