Aviseringar
Rensa alla

Vilken psykisk sjukdom/funktionshinder skulle du anse vara värst att ha/få?


Basket_Case:

Aspergers syndrom (Du röstade på detta alternativ)

Jävla freaks hela bunten.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Schizofreni

Verkar plågsammast och mest handikappande att ha. Oxå något man kan bli frihetsbedrövad och LPTad och fråntagen sin rätt att själv bestämma över medicinering osv

ADHD och panikångest är väl ganska vanligt och accepterat, det senare går även att bli fri från. Asperger verkar oxå ok, även om det inte är lika vanligt, så är det ju inget pinsamt lr att man skulle bli anklagad för att va galen...


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Schizofreni (Du röstade på detta alternativ)

:/


   
SvaraCitera

Skulle behöva uppleva diagnoserna/symptomen själv ...


   
SvaraCitera

Är det bipolär och schizofreni som är dödligast. Vet inte. Har i varje fall ej lust att dö.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Är det bipolär och schizofreni som är dödligast. Vet inte. Har i varje fall ej lust att dö.

man kan bli frisk från schizofreni i alla fall. bipolär sjukdom får du dras med hela livet.

tror båda har ungefär lika hög självmordsstatistik, fast gissar bara här.


   
SvaraCitera

e skiträdd för psyksjukdomar där man hör röster/hallucinationer de vill jag aldrig ha. gu va kusligt...övernaturligt på något sätt...men från den mörka sidan... detta e en stor rädsla!!! verkar läskigt. vad har man för sjukdom om man hör röster/hallucinerar??


   
SvaraCitera

jaha de kanske var schizo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Basket_Case:

Antisocial personlighetsstörning (Du röstade på detta alternativ)

Att inte kunna bidra till samhället är en sak, men att inte vilja...


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Panikångestsyndrom (Du röstade på detta alternativ)

Haft/har, hemskt.
Annars så är schizofreni någonting jag verkligen inte skulle vilja ha, har två ingifta släktingar som har det och ser hur dessa lider.
Skulle ju inte vilja ha någonting annat på listan heller iof.


   
SvaraCitera

internet:

man kan bli frisk från schizofreni i alla fall.

alla kan inte [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Är det bipolär och schizofreni som är dödligast. Vet inte. Har i varje fall ej lust att dö.

Borderline har rätt höga självmordssiffror med.

Budolicious:

Min gf har borderline/bipolär, är inte så jobbigt, egetnligen. när hon inte är inne i sina perioder dvs.

Jag har haft den diagnosen (den var felaktig dock), men sättet andra behandlade mig var förfärligt. Folk med schizofreni blir oftast bättre behandlade än de med borderline enligt vad jag har sett, hört och läst.

Sen kan ju folk med bpd få psykoser de med, dessutom kommer bpd sällan ensam medan schizofreni är vanligare att den kommer ensam.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Panikångestsyndrom (Du röstade på detta alternativ)

Verkar jävligt obehagligt faktiskt.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

"varföret"


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Borderline har rätt höga självmordssiffror med.

10%, wö. vill ändra mitt val.


   
SvaraCitera