Aviseringar
Rensa alla

Vilken religion finner du mest intressant?


Tänker spontant Sikhismen, i nuläget vet jag inte mer än att de finns i Indien och bär turbaner. Förvirrad


   
SvaraCitera
Draug

Axelinaaas: Asatro

Forntiden har fascinerat mig under många år, men asatron tillhör den kategori som fängslat mitt intresse mest.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Axelinaaas: Islam

Islam för där finns det mest radikaliserade bokstavstroende. Så vill gärna lära mig vad de tolkar fel.


   
SvaraCitera

Axelinaaas:

men klicka i det då, du visar ingen statistik genom att citera mina svar. 

Hehe Rodnar Råkade klicka på fel 


   
SvaraCitera
Ahmed

Axelinaaas:
Vilken religion finner du mest intressant? Utveckla gära varför just den religionen är mer interssant än de andra. Berätta gärna om det är en speciell inriktning inom den religionen som är mer intressant. 

jag gillar inte om religion , alla religion är samma . jag tror inte ingen religion . varför jag vill inte tro , bara religion handlar om att leva enkel liv , du behöver inte tänka om varför vi är vem vi är ? varför universum ser ut så här ?  idag visste jag att religion är lika samma politik och makt då jag vill inte tro ingen jag vill leva min egna sätt jag vill tro min själv ,  jag gillar mer om vetenskap . jag vill reda på varför vi är här ?  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den eviga frågan som jag tror alla religioner ställer men som ingen har det riktiga svaret på är... var kommer jag ifrån... vad gör jag här... och vart tar jag vägen?

Tre tunga frågor! 


   
SvaraCitera
Gifted

Scientologi - definitivt! En konstruerad religion specifikt designad for att gora grundaren stenrik... 


   
SvaraCitera

Mycket intresserad av mytologier men tycker också om buddhismen. Är dock inte religiös


   
SvaraCitera

Alla Mycket glad
alla tänker vi olika, och det är intressant att sätta sig in i hur andra människor ser om alla religoner, det ända jag inte gillar med vissa religoner är.. dödsstraff och att dem saknar equalitet bland könen!


   
SvaraCitera
Smilen

Axelinaaas: Islam


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Captain Jack Sparrow:

Hehe Rodnar Råkade klicka på fel 

ja jo vi säger så...


   
SvaraCitera

Ej insatt i alla, buddism tror jag.


   
SvaraCitera

Jag säger Asatro.
Dels för att det är mitt ursprung, men även pga att det har en hel del mystik i sig. Det är en religion där man inte följer dogmer lika hårt och man kan utöva lite hur man vill.
Annars är det väl buddhismen som är intressant.


   
SvaraCitera

Feminism.Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte vill inte ha någon speciell religion egentligen. men de är väl spännande att läsa om ibland.


   
SvaraCitera